Jau vakar ziņojām, ka mobilo sakaru operators SIA "Tele2" ieviesis jaunu veidu, kā pakalpojuma "Zelta zivtiņa" izmantotājiem ar īsziņas (SMS) palīdzību ir iespējams papildināt sarunu limitu. Tomēr šis pakalpojums ļauj norēķināties arī negodīgi, izmantojot svešu cilvēku maksājuma un kredītkaršu datus. "Tele2" pārstāvji šodien aģentūrai LETA apstiprinājuši, ka šāda iespēja pastāv, tomēr solījuši ar to cīnīties.
Veids, kā jūs varat papildināt savas "Zelta zivtiņas" kredītu ar vienkāršu īsziņu, ir pietiekami vienkāršs un ērts, lai to nenoniecinātu kā pakalpojumu, bet neskaidrības rada drošības aspekti. Papildināšana ir vienkārša - klients piereģistrē savu maksājumu karti, aizsūtot īsziņu ar kartes numuru un derīguma termiņu (mēnesi, pēc tam gadu), tos atdalot ar # vai jebkuru citu simbolu, piemēram, xxxxxxxxxx#xx#xx, uz servisa numuru. Diemžēl par drošību šeit nevar būt ne runas, jo rekvizīti, kas nepieciešami šā jaunā pakalpojuma izmantošanai, ir pieejami, piemēram, uz čeka, ko saņemat veikalos, ja esat izvēlējušies maksāt par pirkumu ar maksājuma karti, jo nekāda reālā kartes īpašnieka pārbaude (autentifikācija) vai papildu drošības elementi netiek lietoti. Zināms ir arī tas, ka "Zelta zivtiņas" lietotāja personifikācija nenotiek. PR projektu menedžere Agnese Ekmane atzina, ka ir iespējami krāpnieciski darījumi, nosūtot svešas kredītkartes numuru un derīguma termiņu. Tomēr jaunais pakalpojums - priekšapmaksas sarunu kartes "Zelta zivtiņa" kredīta atjaunošana ar īsziņas palīdzību - pēc būtības atbilst tirdzniecībai internetā. Arī "Tele2" jaunā pakalpojuma nepieciešamo norēķinu karšu darījumu apstrādi nodrošinošās “Pirmās bankas” sabiedrisko attiecību vadītāja Ingrīda Allika “Financenet” apgalvoja, ka "no bankas viedokļa tas nav unikāls pakalpojums, jo tieši tāpat tiek veikta darījumu apstrāde maksājumiem interneta veikalos, kur iespējams iegādāties preces un pakalpojumus, izmantojot norēķinu kartes". Allika uzsvēra, ka šajā gadījumā zaudētājs būs tirgotājs, kurš ir uzņēmies šādu risku. Savukārt, lai šo risku ierobežotu līdz minimumam, tirgotāji paredz dažādus ierobežojumus un noteikumus. Šādu ierobežojumu vidū Ekmane minēja "Tele2" noteikumus, ka sarunu kredītu papildināšanu var veikt tikai atjaunošanas kartēm Ls 3,5 vai Ls 6 vērtībā, turklāt to var darīt tikai divas reizes mēnesī. Ja cilvēks, kura kredītkarte vai debetkarte būs ļaunprātīgi izmantota "Zelta zivtiņas" kredīta atjaunošanā, dosies uz "Pirmo banku" un pierādīs, ka savu karti nav izmantojis šim nolūkam, naudu viņš saņems atpakaļ, savukārt tas abonents, kurš būs krāpies, tiks atslēgts no "Tele2" tīkla. “Pirmās bankas” pārstāve “Financenet” apstiprināja, ka klients neko nezaudēs. Viņa paskaidroja, ka bankas klients, pamanot savā konta izrakstā darījumu, kuru viņš nav veicis, var pateikt bankai, ka viņš atsakās no šā darījuma, un klients noteikti saņems savu naudu atpakaļ. "Klients vienmēr ir pasargāts no negodīgiem darījumiem, jo var atteikties no atbildības par veikto pakalpojumu, saņemot savu naudu atpakaļ," sacīja Allika. Protams, ir zināms mierinājums, ka naudu saņemsiet atpakaļ, tomēr būs jāpierāda, ka savu karti neesat izmantojis “Zelta zivtiņas” papildināšanai vai pirkumam internetā, un kādu laiku jāgaida, kamēr tiksiet pie savas naudas. Vārdu sakot – liekas raizes. Tādēļ rūpējieties par savu drošību paši, neatstājiet veikalos čekus un nodrošinieties, lai tie nenonāk trešo personu rokās.