“Esi pamanāms, paliec dzīvs!” jeb iedod buču atstarotājam

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Aktieri Arnis Līcītis un Leons Krivāns
Aktieri Arnis Līcītis un Leons Krivāns Foto: Publicitātes foto

Degvielas mazumtirgotājs Neste visā Latvijā sācis sociālo kampaņu “Esi pamanāms, paliec dzīvs!” ar mērķi uzsvērt atstarotāja nozīmību, gājējiem pārvietojoties pa ceļa braucamo daļu diennakts tumšajā laikā un sliktas redzamības apstākļos. 

Statistika rāda, ka līdz ar diennakts tumšā laika iestāšanos gājējiem, kas pārvietojas pa ceļu, par 1100% pieaug risks tikt ievainotiem vai iet bojā ceļu satiksmes negadījumā. Liela nozīme ir tam, kādu apģērbu izvēlas gājējs un vai izmanto atstarotāju. Piemēram, ja cilvēks ir tērpies melnās drēbēs, vadītājs viņu uz ceļa pamanīs tikai 18 m attālumā, ja apģērbs ir sarkans, tad 24, ja dzeltens – 37, ja balts – 55. Savukārt, ja apģērbā ir atstarojoši elementi vai pie tā ir piestiprināts atstarotājs – tad šoferis gājēju pamanīs 130 m attālumā.

Automašīnai, traucoties pa ceļu ar ātrumu 60 km/h, bremzēšanas ceļš ir apmēram 40 m. Kampaņas “Esi pamanāms, paliec dzīvs!” laikā šoferi ir aicināti pārliecināties, vai tuvinieki un draugi izmanto atstarotājus un tādējādi ir parūpējušies par savu drošību uz ceļa. Tikpat būtiski ir arī pašiem šoferiem atcerēties par atstarojošu elementu lietošanu, kad paši no autobraucējiem kļūst par gājējiem. 

“Ceļa pārskatāmība un satiksmes dalībnieku savstarpējā mijiedarbība ir ievērojami sarežģītāka diennakts tumšajā laikā, kā arī sliktos laika apstākļos – miglā, lietus vai snigšanas laikā. Spēja reaģēt uz gājēju drošību ir būtiska sastāvdaļa centienos novērst ceļu satiksmes negadījumus. Sadursmes ar gājējiem, tāpat kā citus ceļu satiksmes negadījumus, nevajadzētu uztvert kā neizbēgamus, jo tās ir paredzamas un novēršamas. Viens no vienkāršākajiem un drošākajiem elementiem ir atstarotājs, kas piestiprināts pie apģērba, somas vai jau ir iestrādāts apģērbā,” stāsta SIA Neste Latvija valdes loceklis Armands Beiziķis.  

Kampaņas centrālais komunikācijas elements ir videoklips, kurā asprātīgā veidā Latvijā iemīļotie pašmāju aktieri Leons Krivāns un Arnis Līcītis izspēlē situāciju, kas var gadīties ikvienam no mums. Proti – dāvanas saņēmēja neizpratne par uzdāvināto priekšmetu un nespēja novērtēt to.

Neste ar abu godājamo kungu līdzdalību arī aizvadītajā gadā sociālajā kampaņā “Neraksti pie stūres” aicināja autovadītājiem koncentrēties uz drošu braukšanu.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu