Rīgas ostā ieradies pirmais konteinervilciens no Ķīnas pilsētas Siaņas

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Zilgma Kukle / LETA

Rīgas ostā naktī uz piektdienu ieradās pirmais konteinervilcienu sastāvs no Ķīnas pilsētas Siaņas, informē VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) Korporatīvās komunikācijas daļā.

Vienlaikus tas ir arī 1000.konteinervilciens, kas nosūtīts no Siaņas Starptautiskā tirdzniecības un loģistikas parka, un pirmais šī vilciena sastāvs, kas vests kravas ekspresvilciena maršrutā Minska-Rīga.

Vilciens uz Rīgu nosūtīts divus mēnešus pēc tam, kad Ķīnā LDz prezidents Edvīns Bērziņš parakstīja stratēģiskās sadarbības līgumu ar Siaņas Starptautisko tirdzniecības un loģistikas parku. Tālāko ceļu konteineri turpinās pa jūru uz Vācijas un Somijas ostām.

"Pēc divām dienām Latvija svinēs savu simtgadi. Mēs šajā nozīmīgajā jubilejā valstij dāvinām pirmo konteinervilcienu no strauji augošās Siaņas ekonomikas. Partneri ir novērtējuši mūsu iespējas un kapacitāti, kuru mēs esam sekmīgi attaisnojuši, nodrošinot, ka caur Latvijas teritoriju vilciens tiek izvests tikai 12 stundu laikā. Tādējādi mūsu kopprojekts ar Baltkrievijas dzelzceļu - kravas ekspresvilciens Minska-Rīga, kurš jau pierādījis savu potenciālu dažādu kombinēto kravu pārvadājumos, - ir sekmīgi pārbaudīts arī tālo distanču konteinerkravu transportēšanā un ir gatavs apstrādāt pieaugošu konteinervilcienu plūsmu," teica Bērziņš.

Kompānijā arī norādīja, ka Siaņas vilciena ierašanās Rīgā sakrīt ar brīdi, kad Rīgas ostā nosūtīšanai uz Ķīnu saņemti vairāk nekā 260 konteineru no Roterdamas ostas. Tādējādi šodien ostas teritorijā pirmo reizi notiek abpusēja kravas vilcienu apmaiņa, izkraujot no Siaņas saņemtos un vienlaikus uzkraujot uz Ķīnu transportējamos konteinerus. Arī šie konteineri uz Ķīnu tiek vesti, izmantojot Minska-Rīga ekspresvilciena maršrutu, kura operators ir LDz meitasuzņēmums "LDz loģistika" un kas pierādījis sevi kā efektīvs, optimāli izplānots maršruts, ļaujot nodrošināt ātru un maksimāli vienkāršu kravu apstrādes procesu.

Jau ziņots, ka Bērziņš septembra sākumā Ķīnas "Top500" uzņēmumu forumā parakstīja stratēģisko sadarbības līgumu ar Starptautiskās tirdzniecības un loģistikas parka administrāciju.

LDz ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna LDz valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī sešas meitas sabiedrības - SIA "LatRailNet", kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA "LDz Cargo", kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums SIA "LDz infrastruktūra", ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums SIA "LDz ritošā sastāva serviss", apsardzes uzņēmums SIA "LDZ apsardze", kā arī loģistikas uzņēmums SIA "LDZ loģistika".

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu