Pētījumā atklāj Latvijas iedzīvotāju iecienītāko ārzemju interneta veikalu

Иллюстративное фото

FOTO: Pixabay

Latvijā 59% aptaujāto iedzīvotāju par iecienītāko ārzemju interneta veikalu norādījuši Āzijas e-veikalu "Aliexpress.com", liecina starptautiskā interneta izpētes un tehnoloģiju uzņēmuma "Gemius" pētījums par interneta lietotāju iepirkšanās paradumiem e-komercijas vietnēs.

Tostarp 43% Latvijas interneta lietotāju to ir nosaukuši kā pirmo ar iepirkšanos internetā saistīto vietni, kas ienāk prātā.

Pētījuma dati liecina, ka 97% respondentu par iecienītāko ārzemju izsoļu lapu atzinuši vietni "Ebay.com", savukārt 29% respondentu kā populārāko ārzemju cenu salīdzināšanas lapu minējuši vietni "Sovetnik.yandex.ru", taču 56% respondentu atzinuši vietni "Mobile.de" par iecienītāko ārzemju sludinājumu portālu.

Pētījumā secināts, ka 70% respondentu norādījuši portālu "Wish.com" par iemīļotāko ārzemju kolektīvās iepirkšanās lapu, savukārt 93% atzinuši vietni "Booking.com" par populārāko ārzemju rezervēšanas lapu.

Pētījuma dati atklāj, ka ārzemju e-komercijas vietās Latvijas interneta lietotāji visbiežāk izvēlas iegādāties tādas preces kā apģērbs, apavi un aksesuāri (60%), izmantojuši rezervēšanas sistēmu pakalpojumus (42%), iegādājušies avio un citu transportlīdzekļu biļetes (33%), kosmētikas un citus skaistumkopšanas produktus (24%), kā arī sporta aprīkojumu (21%).

Vienlaikus 40% respondenti norādījuši, ka ārzemju e-komercijas vietnēs visbiežāk iegādājas preces un pakalpojumus robežās no 100 līdz 499 eiro.

Pētījums veidots, izmantojot specializētu interneta aptauju - "gemiusAdHoc". Pētījuma pamatā ir dati, kas iegūti ar izlecošo interneta anketu palīdzību, kas tika rādītas pēc nejaušības principa izvēlētiem interneta lietotājiem Latvijas lielākajos portālos "tvnet.lv", "delfi.lv", "jauns.lv", "sportacentrs.com", "andelemandele.lv", "gismeteo.lv" un "iauto.lv".

Pētījums veikts laika posmā no 2018.gada 12. līdz 15. septembrim, aptaujājot 3137 respondentus vecumā no 18 līdz 74 gadiem.

Uz augšu