IUB "Talgo" sūdzību par "Pasažieru vilciena" iepirkumu skatīs nākamnedēļ

FOTO: Paula Čurkste/LETA

Iepirkumu uzraudzības birojs Spānijas uzņēmuma "Patentes Talgo S.L." ("Talgo") sūdzību par AS "Pasažieru vilciens" elektrovilcienu iepirkumu skatīs pirmdien, 18.martā, liecina Iepirkumu uzraudzības biroja mājaslapā publicētā informācija.

Aģentūra LETA jau ziņoja, ka par tiesībām piegādāt 32 jaunus elektrovilcienus sacentās četri pretendenti - "Talgo", Šveices kompānijas "Stadler" Polijas meitasuzņēmums, Spānijas "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles" (CAF) un "Škoda Vagonka". "Pasažieru vilciens" par uzvarētāju elektrovilcienu iegādes iepirkumā sākotnēji atzina "Talgo", kura piedāvātā līgumcena bija 225,303 miljoni eiro. Taču divi iepirkuma dalībnieki - "Škoda Vagonka" un CAF iesniedza Iepirkumu uzraudzības birojā sūdzības par sarunu procedūru.

Izskatot sūdzības, Iepirkumu uzraudzības birojs aizliedza "Pasažieru vilcienam" slēgt līgumu ar "Talgo" par elektrovilcienu piegādi, savukārt, atkārtoti izvērtējot jauno elektrovilcienu iepirkumā iesniegtos piedāvājumus, "Pasažieru vilciens" nolēma iegādāties vilcienus no "Škoda Vagonka", kura piedāvātā līgumcena ir 241,888 miljoni eiro.

Kompānijas vadība skaidroja, ka iepirkuma konkursā uzvarētājs mainīts, jo "Pasažieru vilciens" ņēma vērā Iepirkumu uzraudzības biroja ieteikumus par to, ka jāizvērtē cita elektroenerģijas cena. Pārvērtējot vilcienu izmaksas dzīves ciklā, izdevīgākais piedāvājums bija "Škoda Vagonka". "Talgo" piedāvātā cena bija lētāka, taču vilcienu apkopes un uzturēšanas izmaksas 35 gadu ciklā "Škoda Vagonka" bija mazākas, līdz ar to mazākas arī kopējās izmaksas.

"Talgo" par Iepirkumu uzraudzības biroja lēmumu likt "Pasažieru vilcienam" pārvērtēt elektrovilciena iepirkuma konkursa rezultātus iesniedza prasību arī tiesā, tomēr Administratīvā tiesa atteicās pieņemt "Talgo" sūdzību.

"Pasažieru vilciens" ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no "Latvijas dzelzceļa" veiktajām funkcijām. Iepriekš "Pasažieru vilciens" 100% bija "Latvijas dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.

Uz augšu