JKP ar Linkaitu pārrunās risinājumus saistībā ar vilcienu iepirkumu

FOTO: Ieva Makare/LETA

 Elektrovilcienu iepirkuma aizkavēšanās ir nepieņemama, un tas, ka vairākus gadus neizdodas tos nopirkt, liecina, ka kaut kas nav kārtībā vai nu ar iepirkuma sagatavotājiem vai iepirkumu sistēmu, aģentūrai LETA pauda Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas priekšsēdētāja vietnieks Krišjānis Feldmans (JKP).

Tā politiķis atbildēja uz jautājumu, vai ir nepieciešamas kādas radikālas izmaiņas, kad vilcienu iepirkums sastopas ar šķēršļiem jau trešajā mēģinājumā pēc kārtas.

JKP valdes locekļi un biedri šo jautājumu iecerējuši pārrunāt ar satiksmes ministru Tāli Linkaitu (JKP), kuram politiskais spēks šajā jautājumā uzticas kā profesionālim, norādīja komisijas vadītāja vietnieks. Feldmans pauda pārliecību, ka Linkaits jau pašlaik aktīvi domā par iespējamiem risinājumiem šai situācijai.

Komisijas priekšsēdētāja vietnieks norādīja, ka nepieciešams tikt skaidrībā, ko "neprotam izdarīt", lai rastu risinājumu. Taujāts par iespēju jaunu vilcienu parādīšanos satiksmē sasaistīt ar Autotransporta direkcijas gaidāmo konkursu arī par dzelzceļa pasažieru pārvadājumu pakalpojuma sniedzēju, deputāts atbildēja, ka redz pozitīvas lietas arī šāda risinājuma īstenošanā.

Vaicāts, vai iepirkuma veikšana būtu jāuztic profesionāļiem no ārvalstīm, Feldmans pauda skepsi par šādu iespēju, norādot, ka arī ārvalstu ekspertus kāds var negatīvi ietekmēt.

Kā ziņots, Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) aizliedzis AS "Pasažieru vilciens" slēgt līgumu ar Čehijas uzņēmumu "Škoda Vagonka" par elektrovilcienu piegādi, liecina IUB publicētā informācija.

Tā ir otrā reize pēdējo mēnešu laikā, kad IUB pieņem līdzīgu lēmumu. IUB iepriekš aizliedza "Pasažieru vilcienam" slēgt līgumu ar "Talgo" par elektrovilcienu piegādi, savukārt, atkārtoti izvērtējot jauno elektrovilcienu iepirkumā iesniegtos piedāvājumus, "Pasažieru vilciens" nolēma iegādāties vilcienus no "Škoda Vagonka", kura piedāvātā līgumcena ir 241,888 miljoni eiro.

Aģentūra LETA jau ziņoja, ka par tiesībām piegādāt 32 jaunus elektrovilcienus sacentās četri pretendenti - "Talgo", Šveices kompānijas "Stadler" Polijas meitasuzņēmums, Spānijas "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles" (CAF) un "Škoda Vagonka". Sākotnēji "Pasažieru vilciens" par uzvarētāju elektrovilcienu iegādes iepirkumā sākotnēji atzina "Talgo", kura piedāvātā līgumcena bija 225,303 miljoni eiro. Taču divi iepirkuma dalībnieki - "Škoda Vagonka" un CAF iesniedza IUB sūdzības par sarunu procedūru.

Jau vēstīts, ka šis ir trešais mēģinājums nopirkt jaunus vilcienus.

Uz augšu