Skandināvu mājīguma zīmols – JYSK

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: JYSK

Dāņu mājas preču uzņēmums JYSK veiksmīgi darbojas jau 40 gadus un ir viens no visstraujāk augošajiem veikalu tīkliem ikdienas dzīves un atpūtas mazumtirdzniecības nozarē. Zīmola misija ir nodrošināt labāko mājas un atpūtas preču piedāvājumu – šī filozofija darbojas arī šodien.

JYSK stāsts aizsākās 1979. gada 2. aprīlī – tolaik zīmola radītājs un uzņēmuma dibinātājs Larss Larsens atvēra pirmo veikalu Orhūsas pilsētā Jitlandē, Dānijā, kur tas atrodas vēl šodien. Pirmais JYSK veikals bija samērā mazs – tā platība bija vien 500 kvadrātmetri, kas ievērojami ierobežoja sortimentu.

Sākotnēji JYSK pirmajā veikalā varēja iegādāties mājas tekstila preces – segas, spilvenus, matračus, kā arī gultas un mīkstās mēbeles. Taču uzņēmuma straujie apgriezieni un pieprasījums ļāva tam izplesties, paplašināt sortimentu un piedāvāt labāko preci par pieņemamāko cenu.

Ideja par uzņēmumu tā dibinātājam Larsam Larsenam radās pēc vairākiem mājas tekstila preču veikalos nostrādātiem gadiem – Larsens bija iepazinies ar vairākiem mājas preču izplatītājiem un ieguvis vērtīgus kontaktus. 70. gadu beigās Larsens jau bija izcīnījis mājas tekstila preču veikala vadītāja amatu, kas deva iespēju jaunajam censonim doties uz Kanādu, ASV, Franciju un Vāciju apgūt mazumtirdzniecības veikalu vadīšanas pamatus. Iegūtā pieredze, kontakti un zināšanas bija kā dzinējs 25 gadus vecajam Larsenam sākt kalt plānus par paša uzņēmumu.

JYSK tēvs Larss Larsens bija izplānojis radīt mājas preču uzņēmumu, taču tam bija koncepta ziņā jāatšķiras no konkurentiem. Lai piesaistītu potenciālos klientus, mēbelēm, mājas tekstilam un citām precēm ir jāatrodas vienuviet, bet piedāvājuma ziņā tām ir jābūt ekonomiskām un pieejamām ikvienam sabiedrības slānim. Tolaik viņš bija secinājis, ka Orhūsā mēbeles un mājas preces ir izkaisītas pa vairākiem veikaliem, piemēram, vienā var iegādāties gultas, bet citā – spilvenus, turklāt vairumā no tiem bija samērā augstas cenas. Daļēji tas bija gan tādēļ, ka veikali atradās pilsētas centrā, kur ir augstāka īres maksa, gan arī tādēļ, ka preču izkārtošanai tika nodarbināti pārāk daudzi darbinieki un liels uzsvars likts uz mēbeļu vai aksesuāru kompozīcijām. Lai ietaupītu naudu, Larsens savu pirmo veikalu atvēra ārpus pilsētas centra, bet preču izvietojumam uzmanību nepievērsa – tās izlika uz tām pašām koka paletēm, ar kurām tās nonāca līdz veikalam, bet citas preces izlika grozos. Tas ietaupīja laiku, samazināja darbinieku iesaisti, kas beigu beigās ievērojami samazināja izmaksas. Šis koncepts ļāva Larsenam piedāvāt zemāku cenu par preci un piesaistīt klientus.

Tiklīdz ideja par veikalu jau bija rokā, atlika vien izdomāt nosaukumu. Tam bija jābūt īsam, konkrētam un viegli izrunājamam. Uzņēmuma dibinātājam Larsam zīmola nosaukuma izdomāšana prasīja vairākas nedēļas, līdz beidzot viņš nonāca pie galavarianta – JYSK Sentøjslager jeb JYSK Guļamistabas preces.

Nosaukumu veido abreviatūra no vietas, kur radies uzņēmums – Jitlandes pussalas.

Drīz vien tapa arī ikoniskais zoss logo, kas simbolizē segu pildījumu – zosu spalvas. Kolīdz ideja bija realizēta, bet nosaukums un logo – gatavi, JYSK sāka savu veiksmes stāstu.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Uz augšu