Lems par sodu RS šoferim, kurš runājis pa telefonu

FOTO: Aculiecinieks

"Rīgas satiksme" (RS) lems par sodu autobusa vadītājam, kurš pieķerts, runājot pa telefonu, TVNET pastāstīja uzņēmumā.

Sociālajā tīklā "Twitter" kāds lietotājs publicējis bildi, kurā redzams 22. maršruta autobuss, kura vadītājs runā pa mobilo telefonu. Autobuss braucis virzienā uz lidostu.

"Rīgas satiksme ir sazinājusies ar twitter autoru, lai noskaidrotu precīzāku informāciju. Ierastā kārtība ir sekojoša – pēc vadītāja identificēšanas tiek lemts par soda piemērošanu," portālam TVNET norāda "Rīgas satiksmes" pārstāvis Viktors Zaķis.

Zaķis norāda, ka soda apmērs var svārstīties robežās no algas mainīgās daļas samazināšanas (vai pat noņemšanas) līdz par atlaišanai no darba atkarībā no tā, kādi pārkāpumi konkrētajam vadītājam ir fiksēti pirms tam.

Tāpat tiek pieprasīts paša vadītāja paskaidrojums. Jebkurā gadījumā Rīgas satiksme nepieļauj transporta līdzekļa vadītājiem braukšanas laikā lietot mobilo tālruni vai pa to sarunāties, saka uzņēmumā.

Samērā nesen Latvijā tika sākta kampaņa "Izkāp no telefona", kuras ietvaros šoferi tika mudināti pie stūres nelietot mobilos tālruņus.

Vairāk nekā 80% Latvijas autovadītāju lieto mobilo tālruni auto vadīšanas laikā, turklāt lielākā daļa jeb 60% no viņiem to dara dažādu darba jautājumu risināšanai, secināts Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) veiktajā Latvijas autovadītāju aptaujā.

Autovadītāji pie stūres visbiežāk “grēko”, mobilo telefonu izmantojot ne vien darba vajadzībām – atbildot uz uzņēmuma vadības zvaniem, reaģējot uz kolēģu sūtītām ziņām vai sazinoties ar klientiem, bet arī komunikācijai ar ģimeni un tuviniekiem (55% autovadītāju). Tāpat tiek zvanīts draugiem un paziņām, kā arī lietotas navigācijas sistēmas.

Tipiskākais mobilā telefona lietotājs auto vadīšanas laikā Latvijā ir vīrietis vecumā līdz 50 gadiem, ar augstāko izglītību, vidēji augstiem vai augstiem ienākumiem, liecina CSDD aptauja.  

Darba lietu risināšana, vadot auto, īpaši izplatīta tieši stiprā dzimuma pārstāvju vidū – mobilo telefonu darba vajadzībām pie stūres lieto 51% vīriešu, iepretim 28% sieviešu-autobraucēju. Turklāt vēlme vai nepieciešamība risināt darba jautājumus, vadot auto, vairāk aktuāla autobraucējiem ar vidēji augstiem un augstiem ienākumiem.

Kā galvenos motivējošos aspektus, kas atturētu no riskantās darba jautājumu risināšanas ar mobilā tālruņa starpniecību, gandrīz puse jeb 46% respondentu minējuši brīvroku sistēmas un citu palīgierīču ierīkošanu automašīnā, 10% mainīt savus braukšanas paradumus liktu stingrāka policijas kontrole un augstāki sodi, bet 6% - bargāki noteikumi no darba devēju puses.

Uz augšu