"Alitalia" glābšanā iesaistīsies Itālijas dzelzceļa kompānija, "Atlantia" un "Delta"

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Reuters / Scanpix

Itālijas valsts dzelzceļa uzņēmums "Ferrovie dello Stato" paziņojis, ka par partneriem grūtībās nonākušās Itālijas nacionālās lidsabiedrības "Alitalia" glābšanā izraudzījies Itālijas transporta grupu "Atlantia" un ASV aviokompāniju "Delta Air Lines".

Itālijas Ekonomikas un finanšu ministrija būs ceturtais lielais investors "Alitalia", kas nespēj konkurēt ar zemo cenu lidsabiedrībām Eiropā un kopš 2017.gada veic valdības kontrolētu bankrota procedūru. Aviokompānijas darbību uztur valsts aizdevums 900 miljonu eiro apmērā.

"Ferrovie dello Stato Italiane" padome "par partneriem "Alitalia" darbībā izvelējusies "Atlantia", kas strādās kopā ar "Delta Air Lines" un Ekonomikas un finanšu ministriju," teikts kompānijas paziņojumā plašsaziņas līdzekļiem.

Tā norādīja, ka darbs pie biznesa plāna kopā ar izraudzītajiem partneriem sāksies "pēc iespējas drīz".

"Atlantia" ir liels maksas autoceļu un lidostu operators. Kompānija pieder grupai "Benetton", kas pazīstama ar savu apģērbu zīmolu. Grupa jau divas reizes ir injicējusi līdzekļus lidsabiedrībā, kurai ir milzu parādi.

"Ferrovie dello Stato" oktobrī iesniedza piedāvājumu pārņemt "Alitalia", bet paziņoja, ka vēlas stabilus partnerus šajā darījumā.

Jau mēnešiem virmoja runas, ka "Delta" un Itālijas Ekonomikas un finanšu ministrija iesaistīsies projektā, bet bija nepieciešams arī ceturtais partneris.

Pagaidām netiek sniegta informācija par to, kā tiks sadalītas kompānijas akcijas, bet medijos izskanējis, ka "Ferrovie dello Stato" un "Atlantia" katra kontrolēs 35% akciju, bet "Delta" un ministrijai katrai būs 15% akciju.

Valsts arī turpmāk kontrolēs vairākumu akciju lidsabiedrībā, kurā strādā 11 tūkstoši cilvēku.

Kompānijas zaudējumi ir viens miljons eiro dienā. No 2017.gadā saņemtā 900 miljonu eiro valdības aizdevuma pašlaik ir atlikuši apmēram 430 miljoni.

Tiek prognozēts, ka kompānijas glābšanas plāns paredzēs vairāku simtu darbavietu likvidāciju, algu un flotes samazinājumu.

Gaidāms, ka jaunā kompānija koncentrēsies uz tālajiem reisiem, atsakoties no nerentabliem maršrutiem.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu