Baltijas valstu kopuzņēmumā "RB Rail" veidos jaunu valdes locekļa amatu

FOTO: Ieva Lūka/LETA

Baltijas valstu kopuzņēmumā "RB Rail", kas izveidots dzelzceļa projekta "Rail Baltica" īstenošanai, veidos jaunu valdes locekļa amatu - programmas vadības direktors, aģentūru LETA informēja uzņēmuma pārstāvji.

Ar sākotnējo desmit ekspertu komandu Programmas vadības direktors pārraudzīs un koordinēs "Rail Baltica" ģenerālplāna īstenošanu visās Baltijas valstīs.

"Tā kā globālā projekta ātrums pieaug, vissvarīgākais ir kontrolēt projekta ieviešanas gaitu un pastāvīgi meklēt iespējas uzlabot aktivitāšu plānošanu un ieviešanu. Jaunā valdes locekļa galvenā loma būs rast šādus uzlabojumus un sadarboties ar projekta ieviesējiem un ministrijām, lai savlaicīgi īstenotu gan nacionālās, gan kopīgās aktivitātes," pauda "RB Rail" padomes priekšsēdētājs Karolis Sankovskis.

Programmas vadības direktora pārziņa esošā struktūrvienība koordinēs "Rail Baltica" projekta izstrādi un ieviešanu, aptverot visas projektā iesaistītās organizācijas un valstis. Tāpat programmas vadības direktora komanda nodrošinās "Rail Baltica" stratēģiskā investīciju plāna izveidošanu un atjaunināšanu, kā arī izmaksu plānošanas, monitoringa un izpildes uzraudzību visās struktūrvienībās.

Jaunā valdes locekļa atlasi vada Apvienotajā Karalistē bāzēts personāla atlases uzņēmums "Linum Consult", kas specializējies starptautisku būvniecības projektu personāla atlasē.

"RB Rail" ir Igaunijas, Latvijas un Lietuvas kopuzņēmums, kas izveidots, lai īstenotu "Rail Baltica" projektu. Tā akcionāri ir Latvijas "Eiropas dzelzceļa līnijas", Igaunijas "Rail Baltica Estonia" un Lietuvas "Rail Baltica statyba". "RB Rail" ir centrālais "Rail Baltica" projekta koordinators. Tā galvenie uzdevumi ir dzelzceļa projekta izstrāde, būvniecība un mārketinga aktivitāšu realizācija.

Jau ziņots, ka "Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka "Rail Baltica" dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026.gadā.

Uz augšu