Nākamnedēļ VID Rīgas klientu apkalpošanas centrā būs iespējams pieteikties eParakstam viedtālrunī

FOTO: Paula Čurkste / LETA

VAS "Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs" (LVRTC) sadarbībā ar Valsts ieņēmumu dienestu (VID) no pirmdienas, 30.septembra, līdz 4.oktobrim kampaņas "Dienas bez rindām" laikā nodrošinās iespēju VID Rīgas klientu apkalpošanas centra apmeklētājiem pieteikties eParaksta lietošanai viedtālrunī, aģentūru LETA informēja LVRTC pārstāve Vineta Sprugaine.

Viņa norādīja, ka mobilās lietotnes "eParaksts mobile" un "eParakstsLV" nodrošina viedtālruņu lietotājiem iespēju gan attālināti apliecināt e-identitāti ar tādu pašu juridisko spēku, kā personīgi klātienē uzrādot personu apliecinošu dokumentu, gan parakstīt dokumentus ar drošu elektronisko parakstu un no viedtālruņa to nosūtīt adresātam e-pastā vai izmantojot kādu no populārākajām saziņas un datu apmaiņas lietotnēm.

Pēc Sprugaines teiktā, abas mobilās lietotnes un to izmantošana e-identitātes apliecināšanai un dokumentu parakstīšanai neierobežotā skaitā ir bez maksas, tomēr, lai sāktu to lietošanu, nepieciešams noslēgt līgumu ar LVRTC.

Viņa skaidroja, ka nereti tieši līguma slēgšana ir laikietilpīgākais "eParaksta" iegūšanas posms, jo personām, kuras neizmanto eID karti vai "eParaksta" karti, līgums jāslēdz klātienē, apliecinot savu identitāti un parakstot līgumu. Patlaban to iespējams izdarīt "eParaksta" Klientu apkalpošanas centrā Rīgā vai izmantojot bezmaksas kurjera pakalpojumus.

Sprugaine atzīmēja, ka no 30.septembra līdz 4.oktobrim līguma parakstīšana, kā arī konsultācijas par "eParaksta" lietošanu būs pieejamas VID Klientu apkalpošanas centrā Rīgā, Talejas ielā 1.

Lai parakstītu līgumu, iedzīvotājiem nepieciešams personu apliecinošs dokuments un internetbankas piekļuves dati, ko līguma slēdzēji izmantos ienākšanai portālā "eParaksts.lv".

Savukārt 7.oktobrī "eParaksta" komanda dosies arī uz Jelgavas VID Klientu apkalpošanas centru, Lielā ielā 6, lai arī Jelgavas iedzīvotājiem nodrošinātu iespēju saņemt "eParakstu" viedtālrunī.

Viņa piebilda, ka mobilā lietotne "eParaksts mobile" ieviesta 2018.gada sākumā, lai nodrošinātu iedzīvotājiem iespēju apliecināt e-identitāti darbam un dokumentu parakstīšanai portālā "eParaksts.lv". Pērn martā šī iespēja tika ieviesta arī VID Elektroniskās deklarēšanas sistēmā (EDS).

Pēc Sprugaines teiktā, e-identitātes apliecināšana ar "eParaksts mobile" ieviesta arī virknē populārāko valsts un privātā sektora klientu apkalpošanas portālu.

Kā sacīja Sprugaine, "eParaksts mobile" e-identitātes apliecināšanai portālā "eParaksts.lv" un citviet šogad lietots nepilnu pusmiljonu reižu.

Nākamajā nedēļā ierastajā kārtībā darbosies arī "eParaksta" Klientu apkalpošanas centrs Uzņēmumu reģistra telpās, Pērses ielā 2, Rīgā, kur gan Uzņēmuma reģistra klienti, gan jebkurš cits interesents var saņemt eParakstu viedtālrunī, kā arī palīdzību datora sagatavošanai, lai sāktu eID kartes vai eParaksta kartes lietošanu.

Uz augšu
Back