Pirmie iespaidi: Huawei Watch GT 2

FOTO: Publicitātes foto

Kur nu mūsdienās bez viedierīcēm. Lielāka vai mazāka, viena, divas vai vairākas mūsdienās ir gandrīz katram. Arī to funkcionalitāte ir stipri daudzveidīga, bet viens no biežāk sastopamajiem, atskaitot viedtālruņus, ir viedie pulksteņi un aproces.

Šajā materiālā galvenā uzmanība veltīta Huawei jaunākajam fitnesa pulkstenim (nevis aprocei) Watch GT 2. Tas tika prezentēts pavisam nesen un vēl lāga nav nonācis līdz veikaliem.

Iepriekš bija sanācis palietot Watch GT un jāsaka, ka funkcionalitātes ziņā jaunais modelis ir pieņēmies spēkā, iegūstot jaunas iespējas. Uzliekot uz plaukstas locītavas, to gan nejūt - pulkstenis kā pulkstenis. Gluži tāpat kā visi citi šāda tipa gadžeti. Un tomēr - ciparnīca tam ir nevis ar mehāniskām bultiņām, bet gan 1,39 collu AMOLED skārienekrāns ar izšķirtspēju, kas izmēģinātā pulksteņa gadījumā ir 454x454 (326ppi). Un tas viss korpusā, kura diametrs ir 46 mm. Dizaina ziņā šis šķiet vīrišķīgāks modelis, turklāt tam ir plašāks funkciju klāsts un augstāka veiktspēja nekā otram Watch GT 2. Tas ir nedaudz mazāks - ar 42 mm korpusu un vairāk piestāvēs daiļajam dzimumam. 

Galvenās fitnesa funkcijas

Lai vai kā, Watch GT 2 primāri ir fitnesa pulkstenis, kura vairums funkciju ir saistītas tieši ar veselīgu dzīvesveidu, sevis uzturēšanu labā formā, fizisko aktivitāšu kontroli un tamlīdzīgi. Pulkstenis atpazīst un spēj savā atmiņā pierakstīt datus par vairākiem aktivitāšu veidiem. Piemēram, cik nopeldēts, cik roku vēzieni izdarīti baseinā vai atklātos ūdeņos. Nu, ja baseinā ielēkt tagad vēl varētu bez grūtībām, tad ielīst jūrā jau būtu krietni sarežģītāk. "Roņi" tagad gan jau smīkņā, bet lai jau.

Nākamais aktivitāšu veids ir saistīts ar kalnā kāpšanu. Šeit vērtīgākā informācija sportistam ir pieveiktais kāpums, augstums virs jūras līmeņa, kā arī kompass, kurš nav ideāls, taču darbojas samērā precīzi un vismaz parādīs virzienu, kurā ir ziemeļi, ja ne precīzus grādus. Pret ķermeni pat prasīgāks par kāpšanu kalnos ir triatlons. Arī tā laikā veiktajām aktivitātēm - riteņbraukšanai, peldēšanai un skriešanai - pulkstenis prot izsekot, pēcāk valkātājam sniedzot datus par sasniegtajiem rekordiem un ātrumiem visos elementos, pulsu u.tml. Protams, nav jābūt triatlonistam, lai uzstādītu mērķus un saņemtu uzmundrinājumus arī vienkāršai velobraukšanai.

Ja nu uzturēšanās dažādu apstākļu dēļ svaigā gaisā nav iespējama vai labāk patīk uzturēties sporta zālē citu censoņu sabiedrībā, Watch GT 2 ir ieviests atsevišķs sporta zāles režīms eliptiskajam trenažierim vai iekārtai, ko varētu nodēvēt par airēšanas mašīnu. Šajos gadījums GT 2 cita starpā pieraksta pulsu, palīdz tuvoties mērķim, piemēram, notērētajām kalorijām, u.c.

FOTO: Publicitātes foto

Visbeidzot nav noslēpums, ka par fizisko aktivitāšu kompleksu numur viens droši var vērtēt skriešanu. Viens to dara prieka vai kompānijas pēc, cits mērķtiecīgi trenējas, vēl citam ir mērķis trenēt izturību, elpošanu vai padedzināt uzkrātos tauciņus. Nu lūk, te Watch GT 2 dod iespēju izvērsties pēc pilnas programmas, jo skriešanai ir veseli 13 dažādi režīmi ar uzstādāmajiem mērķiem, nodarbības fāžu rekomendācijām un skaidrs, ka skrienot nepārtraukti var sekot līdzi arī pulsam.

Ikdienas funkcijas

Arī mazāk sportiskam cilvēkam Watch GT 2 var būt itin noderīgs, tiesa gan, ne kā patstāvīga ierīce. Tam jābūt savienotam ar viedtālruni, izmantojot Huawei Health lietotni (ar citu tas nedraudzējas) un tad lietotāja rīcībā ir tādas funkcijas kā pulsa monitors, kuram piedevām var iestatīt brīdinājuma sistēmu, ja ilgāku laiku pulss ir bijis zem vai virs noteikta līmeņa. Pulss tiek uzraudzīts nepārtraukti, gan pastaigā, gan cilājot svarus, turklāt ražotājs stāsta, ka tā mērītājs esot viens no šobrīd precīzākajiem. 

Ja pulksteni lieto visu diennakti un tas netraucē arī guļot, minētajā lietotnē var sekot līdzi miega kvalitātei. Ja traucē, tad neko darīt, bet pretējā gadījumā aplikācijas attiecīgajā sadaļā aplūkojams, cik daudz gulēts, cik ilgs bijis dziļais miegs, cik ilgs vieglais, cik ilga tā dēvētā REM (jeb acu ātrās kustības) fāze un cik ilgi nakts laikā esi faktiski bijis nomodā. Balstoties uz šiem datiem, tad arī tiek vērtēta miega kvalitāte un izteikti ieteikumi, kā to uzlabot. Jāteic gan - lai kā es censtos, man tas ne visai labi izdodas.

FOTO: Publicitātes foto

Vēl viena funkcija, kas ieviesta, lai gādātu par labsajūtu ilgtermiņā ir Huawei TruRelax. Īsumā sakot, tas ir stresa līmeņa mērītājs, kas faktiski balstīts uz pulsa izmaiņām noteiktā periodā. Ja nu gadījumā stresa līmenis uzkāpj virs noteiktas atzīmes, pulkstenis iesaka atslābināties, izmantojot elpošanas vingrinājumus. 

Pulksteņa funkcija, kas noderēs aizmāršīgākiem cilvēkiem, ir Phone Finder, un tā ar pāris žestiem dos signālu telefonam iezvanīties. It kā nekas īpašs, jo bija arī iepriekš, bet var noderēt. Jaunums turpretī ir pulkstenī iebūvētā atmiņa. Tās apjoms ir 4GB, no kuriem gan pieejami mazāk par trim, bet ar to tāpat ir gana, lai valkājamajā ierīcē lejupielādētu prāvu mūzikas kolekciju un to atskaņotu vai nu caur iebūvēto skaļruni, vai arī "sapārotām" bezvadu austiņām. Skaļrunis apvienojumā ar iebūvēto mikrofonu, starp citu, dod iespēju sarunu ar cilvēku savienojuma otrā galā runāt, neizņemot telefonu no kabatas. Arī šāda funkcija kopumā ir noderīga, taču, piemēram, tramvajā varētu izskatīties visnotaļ amizanta un samulsināt līdzbraucējus. Jāpiebilst gan, ka uz zvaniem var atbildēt tikai tad, ja pievienotais viedtālrunis atrodas Bluetooth darbības rādiusā. Kā neatkarīgu, patstāvīgu zvanu veikšanas un zvanu saņemšanas ierīci šo pulksteni izmantot gan nevar.

FOTO: Publicitātes foto

Nobeigumā jāsaka, ka konkurence šajā viedierīču pasaules daļā ir ļoti sīva un katrs ražotājs cenšas piedāvāt ko jaunu, nebijušu, jo attīstība notiek visu laiku. Watch GT 2 gadījumā viens no tā trumpjiem ir baterijas darbības ilgums, un tās ir vismaz divas nedēļas, ja netiek intensīvi lietots GPS, atskaņota mūzika, veikti zvani un tamlīdzīgi. Ja nu tomēr, uzlāde ir visnotaļ raita. Caur parasto datora USB ligzdu pulkstenim apmēram var atdot enerģiju dienas vai pat divu darbam.

Uz augšu