Nissan Leaf un stabs jeb kombinācija, ko nudien negribētos piedzīvot realitātē

FOTO: Ekrānuzņēmums no video

Vācijas automobiļu tehnisko pārbaužu asociācija (DEKRA jeb Deutscher Kraftfahrzeug-Überwachungs-Verein) īstenojusi drošības testu, kurš demonstrē, cik katastrofāla var būt vieglā auto sāniska ietriekšanās stabā.

Jauno automobiļu novērtēšanas programmas, ko pēc saīsinātā nosaukuma visi zinām kā EuroNCAP (European New Car Assessment Programme), ietvaros sāniskais sadursmes tests pret stabu tiek veikts ar 32 km/h. DEKRA izpildījumā ātrums ir vairāk nekā divas reizes lielāks, proti, 75 km/h.

Lai demonstrētu, kas ar salīdzinoši jaunu auto notiek, ja tas, piemēram, uz ceļa sagriežas un ar vidējo jumta balstu ietriecas kokā, DEKRA speciālisti ņēma elektrisko Nissan Leaf, to paātrināja līdz minētajam tempam un trieca pret stabu. 

Aizsteidzoties notikumiem pa priekšu, jāsaka, ka sānu drošības spilveni vadītājam diez vai līdzētu, jo trieciens ir tik spēcīgs, ka no nišas tiek izsists viens no priekšējiem lukturiem, bet pats auto faktiski apliecas stabam, saskaroties priekšai un aizmugurei. Gandrīz. Kāds vecāka gadagājuma auto no astoņdesmitajiem vai deviņdesmitajiem gadiem, visticamāk aptītos ap stabu un tur arī paliktu.

Labi vien, ka šāda veida avārijas uz ceļiem notiek salīdzinoši reti. Bet varbūtība pastāv, tādēļ, lai to samazinātu līdz minimumam vēlreiz un vēlreiz aicinām pie stūres saglabāt veselo saprātu, it sevišķi ziemas periodā, kad saķere ar ceļa segumu mēdz būt neprognozējama.

Uz augšu