Tūnings kā no citas pasaules: Ņiva pēc pārbūves šļūc pa zemi (2)

TVNET Auto
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Ekrānuzņēmums no video

Ne visai komfortabls un ātrs, taču daudziem pieejams un bezceļos bieži vien neaizvietojams pilnpiedziņas auto ir Ņiva. Bet, ja to pārbūvē kā nākas, tad tas vairs neder faktiski nekam, ja nu vienīgi stendam kādā izstādē vai gludam asfaltam lielveikala stāvlaukumā.

Krievu auto entuziasti no Ļeņingradas apgabala savam tūninga projektam bija izvēlējušies tieši VAZ 2121 jeb Lada Ņiva - automobili, kurš no rūpnīcas parasti izbrauc tādā komplektācijā, lai uzreiz būtu gatavs doties mežā.

Pēc tūninga, ko īstenojusi domubiedru grupa, kas darbojas savā garāžā, veikumu iemūžina video formātā un izplata caur YouTube kanālu Iling Show, Ņiva mežā vairs nebrauks. Tai šķērslis būs pat nelīdzens asfalts, jo pat ar pneimatisko piekari automobiļa klīrenss ir tik niecīgs, ka Ņivas grīda burtiski šļūc pa ceļu. 

Foto: Ekrānuzņēmums no video

Jājautā, kādēļ šāds projekts īstenots. Bet no otras puses - kādēļ gan neuzbūvēt auto, uz kuru atskatās it visi? Pat tie, kam vairāk interesē tikai tulpju audzēšana un zemeņu stādi? 

Distancējoties no ģeopolitiskajiem jautājumiem, jāatzīst, ka plašajā kaimiņzemē netrūkst darbīgu mehāniķu, kas brīžam sajūtas kā doktori Frankenšteini un brīvajā laikā rada visneiedomājamākos braucamos, tai skaitā Ņivu ar sešiem riteņiem vai Tesla Cybertruck pakaļdarinājumu, bet tagad šim bariņam var pieskaitīt arī ekstrēmi pazeminātu Ņivu. 

Foto: Ekrānuzņēmums no video

Cik noprotams no zemāk pievienotā video, no donora jeb oriģinālās Ņivas pāri palikusi vien virsbūve. Pārējais viss "izravēts" un izplēsts, ieskaitot piekari un salona apšuvumu, bet svarīgākie instrumenti šā projekta īstenošanas gaitā bijis tā dēvētais fleksis un metināšanas aparāts.

Foto: Ekrānuzņēmums no video

Redzams, ka projekta gaitā arī auto virsbūve kļuvusi zemāka, proti, tā nozāģēta apmēram riteņu arku vidusdaļas augstumā jeb apmēram zem aizmugurējo lukturu līnijas. Tā kā šo modifikāciju rezultātā auto palika bez grīdas, tukšumu aizpildīja četrstūra profilu rāmis. Pie tā vēlāk piestiprināta ne tikai paštaisītās grīdas metāla plāksne, bet arī divi sēdekļi. Divi tādēļ, ka aizmugurējā dīvāniņa vietā tūninga projektam ir paštaisīts balstiekārtas mezgls ar pneimopiekares elementiem. Tā tad arī dod iespēju ar podziņas palīdzību mašīnu noguldīt uz zemes.

Foto: Ekrānuzņēmums no video

Tāpat tūninga sekas redzamas arī salonā un motortelpas rajonā. Tā kā auto ir zemāks, samazinājies arī griestu augstums. Lai to kompensētu, jumtā ir izzāģēts caurums, kas nosegts ar bīdāmu auduma pārsegu, un to pēc vajadzības var atvērt un aizvērt, lai braucēji justos kaut cik ērti. Arī motora telpā šaurība ir acīmredzama, tādēļ liela daļa no dzinēja redzama virs pārsega līnijas. Virs tās iznirst arī priekšējie riteņi. Bet tas viss ir sīkums, jo pasaulē zemākajai Ņivai ir augšup veramas durvis.

Komentāri (2)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu