Ažiotāža par produktu pieejamību bijusi jau senāk, tai nevajag akli sekot (4)

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Edija Palēns/LETA

 Nepamatota ažiotāža par kādu produktu, tostarp griķu pieejamību ir bijusi jau senāk, un arī šoreiz tai nevajag akli sekot un veidot nepamatotus pārtikas uzkrājumus, uzsvēra Latvijas Pārtikas tirgotāju asociācijas (LPTA) izpilddirektors Noris Krūzītis.

Taujāts par līdzīgiem precedentiem Latvijā, Krūzītis atzina, ka arī iepriekš par atsevišķām pārtikas precēm ir radīta mākslīga ažiotāža. Ņemot vērā situāciju, tirgotāji ir izveidojuši mazliet lielākas rezerves. "Stāsts par griķiem nav šā gada jaunums, tā ir bijis jau agrāk. Ir bijusi ažiotāža arī par citām precēm, kad kāds kādu iemeslu dēļ ir radījis mītu par kādu preču nepietiekamību un to piegādē ir bijis pārrāvums, iekams veikts jaunais iepirkums," sacīja Krūzītis. 

LPTA izpilddirektors aicināja neveidot nepamatotus pārtikas uzkrājumus, bet padomāt, cik daudz un kādus pārtikas produktus tiešām ir nepieciešams pirkt. Latvijā saražo daudz vairāk pārtikas, nekā valsts iedzīvotāji spēj patērēt. Ražotāji prioritāti apņēmušies nodrošināt ar produkciju vietējo tirgu. 

Viņš uzsvēra, ka iedzīvotājiem nevajadzīgās ažiotāžas par pārtikas produktiem vietā būtiskāk ir ievērot personīgo higiēnu, kam gan jābūt katra ir prioritātei. Higiēnas ievērošana ir viens no būtiskākajiem vīrusa izplatības samazināšanas soļiem.

Krūzītis arī uzsvēra, ka ar pārtikas produktiem Covid-19 nevar pārnēsāt - tos var droši lietot uzturā, pirms maltītes ieturēšanas nomazgājot rokas. Pārtikas produktus var likt arī iepirkumu grozos, ko pastiprināti dezinficē.

Pēc Krūzīša teiktā, mazumtirgotāji patērē dezinfekcijas līdzekļus lielā daudzumā, kas tiem rada papildu izmaksas, taču gan pārtikas, gan nepārtikas tirgotāji ir ieinteresēti nepakļaut sevi iespējamībai par kādas tirdzniecības vietas slēgšanu Covid-19 izplatības dēļ.

Viņš arī uzsvēra, ka gan ražotāji, gan tirgotāji, tiekoties ar zemkopības ministru Kasparu Gerhardu (NA), ir apliecinājuši, ka nemēģina kaut kādā veidā "iedzīvoties" uz Latvijas iedzīvotāju rēķina un bez pamatojuma necels produkcijas cenas.

LPTA dibināta 2010.gadā, un tajā apvienojušies pārtikas mazumtirdzniecības uzņēmumi "Narvesen" un "Rimi". LPTA iestājas par sakārtotu mazumtirdzniecības nozari, kurā par nozīmīgākajām izvirzītas pircēja intereses iegādāties labas kvalitātes, drošu pārtiku par atbilstošu cenu. Tādējādi LPTA darbības fokusā ir jautājumi, kas skar pārtikas mazumtirdzniecības attīstību. Tāpat asociācija līdzdarbojas un sniedz nepieciešamo ekspertīzi jautājumos, kas skar sakārtotu biznesa vidi Latvijā.

Komentāri (4)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu