Renault Fuego - franču auto, kam šogad aprit apaļi 40! (1)

TVNET Auto
CopyLinkedIn Draugiem X
Renault Fuego
Renault Fuego Foto: Renault

Pirms 40 gadiem dienas gaismu ieraudzīja Renault automobilis Fuego, kas četrus gadus iepriekš kompānijas valdei tika prezentēts kā futūristisks ķīlis ar noapaļotām malām.

Mūsdienās labu Fuego eksemplāru pat ar uguni atrast būs visai grūti, taču savulaik šādu auto bija visai daudz. Modelis Fuego Renault klāstam pievienojās kā septiņdesmito gadu divu durvju modeļu Renault 15 un 17 aizvietotājs, un tika konstruēts uz sedana 18 šasijas.  

Fuego (spāniski - uguns) bija jāsimbolizē ātrums, un tas tika panākts ar Renault valdei 1976.gadā prezentētās koncepcijas saprātīgāku izpildījumu. Sērijveida Fuego dienas gaismu ieraudzīja 1980.gada Ženēvas auto izstādē, un, lai gan virsbūve tehnoloģiskā ziņā līdz pat vidējam jumta balstam bija faktiski identiska Renault 18, tas bija īstens astoņdesmito gadu stila pieteikums. 

Foto: Renault

Neraugoties uz sportisko līniju, četriem pasažieriem paredzētajā Fuego nebija aizmirsts par funkcionalitāti, tātad automašīnas praktiskajiem aspektiem. Tā, piemēram, lielais panorāmas bagāžnieka vāks ļāva vieglāk ievietot mašīnā lielākus priekšmetus, bet aizmugures sēdekļi bija salokāmi.

Bagāžnieka tilpums ir 375 litri, kas būtiski neatšķīrās no tā laika ģimenes kompaktajām automašīnām. Pēc sēdekļu salocīšanas bagāžas novietnes tilpums palielinājās līdz 814 litriem.

Foto: Renault

Pārdotākajam Fuego modelim bija elektriski paceļamie logi, velūra apdare, stūres pastiprinātājs un zaļā krāsā ietonēti logi. Visdārgākā no Fuego versijām – GTX – autobūves vēsturē iegājusi kā pasaulē pirmais masveidā ražotais auto ar infrasarkano tālvadības centrālo slēdzeni. 

Fuego bija jābūt automobilim, kurš interesētu visas patērētāju grupas neatkarīgi no potenciālo pircēju budžeta. Šī iemesla dēļ sērijai pievienojās gan TL pamata versija, gan Turbo modelis, gan GTL, TS, GTS, TX, GTX versijas. Tāpat bija pieejama Fuego versija ar dīzeļdzinēju. Fuego motoru paleti veidoja dzinēji ar tilpumu no 1,4 līdz 2 litriem. 

Fuego Turbodiesel versija, kas bija pieejama tikai Eiropā, bija aprīkota ar 2068 kubikcentimetru motoru, kurš attīstīja 88 ZS. Pirmā coupé ar turbodīzeli spēja sasniegt 177 km/h, paātrinājās no 0 - 100 km/h 13,2 sekundēs un vidēji tērēja 8 litrus degvielas uz 100 kilometriem. Līdz 1983. gada pavasarim Renault Fuego Turbodiesel bija ātrākais dīzeļauto pasaulē. Ārpus Francijas automašīna guva lielu popularitāti arī Beļģijā un Itālijā.

Foto: Renault

Kad Renault laida klajā modeli 25 (1984. gadā), Fuego papildaprīkojums tika papildināts ar audio sistēmas vadību stūrē, elektrisku spoguļa regulēšanu un borta datoru. 

GTS versija bija pieprasītākā starp 226 000 Fuego modeļiem, kas tika saražoti piecu gadu laikā, bet 1997. gadā Renault pasauli iepazīstināja ar Megane Coupe – automašīnu, kuru var uzskatīt par Fuego ideoloģisko mantinieku.

Komentāri (1)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu