BMW Dienvidāfrikas struktūrvienībā savulaik tika montēti planētas ātrākie septītās sērijas sedani - 745i SA ar supermašīnas BMW M1 sešu cilindru motoru.
BMW modeļu klāsta "slepenais karalis" reiz tika ražots Dienvidāfrikā
Pirmās paaudzes BMW 7.sērija (E23) tika ražota periodā no 1977.gada līdz 1987.gadam, bet 745i SA bija planētas ātrākais sērijas modelis ražošanas cikla pēdējos trīs gadus.
Lai gan modeļa statuss ir intriģējošs, pats modelis ir mazpazīstams, jo tika ražots tikai Dienvidāfrikā un kopumā ir uzbūvēts 209 eksemplāros, raksta vācu AutoBild.
Par modeļa rašanos ir jāpateicas nepieciešamībai un BMW inženieru atjautībai, lai ar vienkāršām metodēm uzņēmums varētu apmierināt to autobraucēju vajadzības, kuri raduši pārvietoties pa ceļa kreiso pusi. Tātad viņu mašīnās stūre ir labajā pusē.
No šā apstākļa savukārt izriet, ka Dienvidāfrikā un citās valstīs, kur satiksme tiek organizēta pa ceļa kreiso pusi, īsti nederēja Eiropas 745i uzstādītais 3,3 litru sešu cilindru motors ar turbokompresoru pie bloka labā sāna, jo tur tas traucētu stūres mehānismam.
Ņemot vērā situāciju, Lielbritānija atmeta ar roku un no 745i atteicās, kamēr Dienvidāfrikas nodaļa, kuras bāze ir Roslinā netālu no Johanesburgas, tik viegli negrasījās padoties. Tur inženieri izdomāja, ka 3,3 litru motora vietā taču var izmantot supermašīnai M1 izstrādāto 3,5 litru sešu cilindru motoru bez turbokompresora.
Tādējādi BMW 745i SA zem priekšējā pārsega ieguva dzinēju ar 290 zirgspēkiem un maksimāli spēja sasniegt 236 kilometrus stundā. Sedana paātrinājums līdz 100 km/h tikmēr bija "apaļas" septiņas sekundes. Lai gan pastāvēja bažas, ka sportiskais motors, kurš maksimālos 340 ņūtonmetrus attīsta pie 4500 apgriezieniem minūtē, varētu būt par skaļu šādas klases automobilim, inženieri par to īpaši nesatraucās. Par mašīnas spēju apstāties gan bija padomāts, tādēļ bremžu sistēma tika aizgūta no tās ēras BMW M5 un M635CSi.