Tele2 nonācis zem patērētāju tiesību aizsargu lupas (31)

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Ieva Lūka / LETA

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) vērtēs mobilo sakaru operatora "Tele2" komercpraksi par izsūtītajiem paziņojumiem par bezlimita interneta pieslēguma izmaiņām, informēja PTAC pārstāve Santa Zarāne.

Viņa atklāja, ka "Tele2" par līguma izmaiņām un izsūtītajiem paziņojumiem patērētājiem PTAC ir saņēmis trīs iesniegumus un sniedzis 20 konsultācijas.

"Tele2" klienti saņēmuši divu veidu īsziņas par bezlimita interneta pieslēgumu. Vienā īsziņas versijā ir norādīts, ka "Tele2" papildinājuši klienta tarifu plānu un viņam būs iespēja no jūnija līdz gada beigām lietot bezlimita internetu telefonā Latvijā, piemaksājot pie ikmēneša rēķina 2,50 eiro. Tāpat norādīts - ja klients nevēlas šo iespēju izmantot, jāsūta bezmaksas īsziņa ar tekstu STOP uz 1681.

Savukārt otrā versijā norādīts - ja šo iespēju klients vēlas izmantot, jāsūta bezmaksas īsziņa ar tekstu START uz 1681.

Kā skaidroja Zarāne, patērētājam bez viņa izteiktas piekrišanas nedrīkst pieslēgt citus pakalpojumus. Ja šādi tiek darīts, tad tā vērtējama kā negodīga komercprakse un nekavējoties jāizbeidz. Viņa atzīmēja, ka Elektronisko sakaru likums pieļauj līguma nosacījumu grozījumus, tomēr šajā gadījumā faktiski tiek pieslēgts cits pakalpojums par papildu maksu bez patērētāja izteiktas piekrišanas.

Zarāne norādīja, ka patērētājam nav pienākuma pieņemt pakalpojumu un samaksāt cenu vai citu maksājumu par pakalpojumu, ja pakalpojums sniegts, patērētājam neizdarot pasūtījumu. Ja patērētājs neatbild uz šādu pasūtījumu, tas nenozīmē, ka viņš pasūtījumam piekrīt, uzsvēra PTAC pārstāve.

PTAC ir sācis izvērtēt sabiedrības komercpraksi un ir lūdzis "Tele2" sniegt skaidrojumus.

Savukārt "Tele2" komunikācijas vadītājs Oskars Fīrmanis aģentūrai LETA skaidroja, ka senioriem un tiem klientiem, kuri patērē ļoti maz datu un kam pieredze ar mobilo internetu ir ļoti neliela, "Tele2" nosūtījis īsziņas ar iespēju pieslēgt bezlimita datus par ļoti izdevīgu cenu, atsūtot bezmaksas īsziņu ar tekstu START.

Savukārt otrai klientu grupai, kuri ir regulāri datu patērētāji, bet nav bezlimita tarifu plāna abonenti, un šobrīd - ārkārtējās situācijas laikā - lieto līdz pat trim reizēm vairāk datu nekā iepriekš, ir nosūtīta otra veida īsziņa ar tekstu STOP, kas paredz iespēju saglabāt esošos tarifu plāna noteikumus.

Fīrmanis skaidroja, ka pirms pusotra gada "Tele2" rīkoja kampaņu, kurā aicināja klientus pieteikties bezlimita datu lietošanai, un interese bija ievērojama - veidojās garas rindas un neapmierinātība klientu vidū, jo viņi nevarēja laikus sākt lietot bezlimita internetu.

"Lai šā brīža ārkārtējā situācijā klientiem kādā brīdi netiktu ierobežotas iespējas lietot tik daudz interneta, cik nepieciešams, mēs jūnijā šo klientu tarifu plāniem noteiksim neierobežotu datu apjomu - tas šobrīd lielākajai daļai klientu ir ērtākais veids. Ja klients to nevēlēsies, viņš var ļoti vienkārši atteikties, atsūtot bezmaksas īsziņu," viņš uzsvēra.

Vienlaikus Fīrmanis atzīmēja, ka šī ir iespēja tikai esošajiem klientiem, ņemot vērā klientu pieprasījumu pēc datu patēriņa. "Proti, lai nodrošinātu pieprasījumu pēc datiem un saglabātu kvalitatīvu tīkla darbību pie tik augstas noslodzes, esam raduši iespēju nodrošināt bezlimita datus bez papildu maksas nākamajā pusgadā, piemaksājot 2,50 eiro pie ikmēneša rēķina," viņš atklāja.

Lai nodrošinātu Elektronisko sakaru likuma 23. panta trešajā daļā norādīto informēšanas pienākumu un termiņu, "Tele2" 29. un 30. aprīlī, tas ir, vismaz vienu mēnesi iepriekš, informēja savus klientus par šiem jaunumiem.

Jau vēstīts, ka "Tele2" pagājušajā gadā, pēc provizoriskiem datiem, strādāja ar 130,5 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 4% vairāk nekā 2018.gadā, savukārt kompānijas peļņa bija 31,66 miljoni eiro.

Kompānija reģistrēta 1995.gada novembrī, un tās pamatkapitāls ir 3,486 miljoni eiro. "Tele2" vienīgais īpašnieks ir Zviedrijas "Tele2 Sverige Aktiebolag".

Komentāri (31)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu