Šķībi, greizi un noslēpti - motociklu numuru "mode" Latvijā

FOTO: Ekrānuzņēmums no raidījuma "Bez tabu"

Braucot uz tehnisko apskati, transportlīdzekļu saimnieki savus braucamos parasti saved kārtībā. Tomēr gadās, ka apskates meistars pamana neatbilstības un tad nākas stacijā pēc kāda laika atgriezties atkārtoti un jau ar novērstām nepilnībām. Motociklu gadījumā slikta novērtējuma cēlonis nereti ir noteikumiem neatbilstoši piestiprinātas reģistrācijas numura zīmes.

Motocikliem apskate jāveic reizi divos gados. Tehniskās apskates stacijās ir atsevišķi speciālisti, kuri veic tieši motociklu apskati. Raidījumam “Bez Tabu” viesojoties CSDD tehniskās apskates stacijā, vienam motociklam tika atklāts, ka numurzīme neatbilst prasībām. Šādos gadījumos motocikls parasti saņem divnieku un atļauju satiksmē piedalīties vēl mēnesi vai arī moča saimniekam tiek piedāvāts trūkumus novērst turpat apskates stacijā.

FOTO: Ekrānuzņēmums no raidījuma "Bez tabu"

Tehniskās apskates stacijas darbinieks Raitis, kurš arī pats ir motobraucējs piekrita aplūkot “Bez Tabu” skatītāja Māra Rīgas ielās pamanītos motociklus un to aizdomīgās numura zīmes. No tām lielai daļai būtu jāveic korekcijas, jo tās neatbilst prasībām, ir pilnībā paslēptas skatam vai arī novietotas uz stiprinājuma paralēli ceļam un nolasāmas tikai tad, kad nostājas blakus. Vēlāk pat atklājies, ka šim konkrētajam motocikls nedrīkst piedalīties satiksmē.

Latvijas motoklubu asociācijas sekretārs Arnis Blodons tikmēr norāda, ka "motociklisti vienmēr ir nedaudz anarhistiski un brīvdomājoši".

FOTO: Ekrānuzņēmums no raidījuma "Bez tabu"

"Tas ir pilnīgi normāli un to mēs zināmā mērā arī atbalstam. Motocikls ir tāda brīva cilvēka izpausme un pārvietošanās. To, kā cilvēki izvietojuši numurzīmes, mēs absolūti neregulējam," - tā Blodons, piebilstot, ka numura zīmju kontrole ir policijas un CSDD pārziņā.

"Ir tā saucamie boberi vai čoperi. Viņi ir tā "apcirsti"... ir noņemts viss liekais. Aizmugurējam ritenim ir ļoti īss dubultbleķis un tur īsti nav, kur piestiprināt numuru. Viens no risinājumiem ir - likt sānos. Tā pareizā novietne būtu, ka viņš ir pareizā formā, bet tad tas ir ļoti uz āru. Ja mēs braucot kādam garām, aiz kājas vai mietiņa aizķeram, mēs to numuru nolaužam," numura sagriešanas iemeslus skaidro Blodons. Runājot par baikiem, kam numurs nereti tiek apzināti paslēpts dubultbleķos, lai radars nefiksētu, motoklubu asociācijas pārstāvis saka: "Ja es būtu Valsts policijas darbinieks, es pieņemtu lēmumu apturēt motociklu."

TV3 raidījuma Degpunktā žurnālists Miks Dūcis, kurš motociklistu saimei pievienojās pirms desmit gadiem, skaidro, kādēļ ir tā, kā ir. Pēc viņa teiktā ar motociklu brauc cilvēki no dažādiem sabiedrības slāņiem, profesijām, vecumu grupām. Tādēļ arī braukšanas manieres ievērojami atšķiras, jo vieni brauc, lēnām bubinot, citiem tīkamāka ir steidzīga, ātra braukšanas maniere

FOTO: Ekrānuzņēmums no raidījuma "Bez tabu"

"Kad man bija ielas moči, es numuru nekad neslēpu, jo policija ir ārkārtīgi toleranta pret motociklistiem. Es nezinu nevienu motociklistu, kurš ir noķerts par 70 km/h pilsētā vai nenozīmīgiem pārkāpumiem. Ja brauc ar 200 km/h, tad ko domā motociklists? Ka policists stāv un mēģina pierakstīt tos burtus? Un, kas notiek pēc tam? Ja tu esi tāds gangsteris, tad brauc vispār bez numura!" uzskata Dūcis.

Uz augšu