Vidzemē, uzdodoties par bankas Citadele drošības darbinieku, izkrāpj 1300 eiro

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Reuters/ScanPix

Vidzemē pagājušajā nedēļā, uzdodoties par bankas Citadele drošības darbinieku, kādai iedzīvotājai izkrāpti 1300 eiro, informēja Valsts policija (VP).

Policija joprojām no iedzīvotājiem saņem informācija par to, ka nezināmas personas zvana un mēģina izvilināt viņu internetbankas un maksājuma karšu pieejas datus.

Kārtējais krāpšanas gadījums noticis Vidzemes reģionā. Nedēļas sākumā, kāda Vidzemes reģiona iedzīvotāja internetā bija ievietojusi darba meklēšanas sludinājumu, uz kuru atsaucās kāda persona, kas zvanot uzdevās par bankas "Citadele" drošības darbinieku.

Lai it kā pārbaudītu sievietes identitāti, persona pieprasīja sievietes internetbankas pieejas datus. Šajā gadījumā sieviete iekrita krāpnieka lamatās un tika apkrāpta.

Par šo gadījumu policijā sākts kriminālprocess.

Policija norāda, ka šo krāpnieku mērķis ir iegūt citas personas elektronisko maksāšanas līdzekļu datus, kā arī internetbankas piekļuves datus autentifikācijai, lai vēlāk no personas konta naudu pārskaitītu uz ārzemju kontiem, kurus izsekot ir ļoti grūti.

Policija atgādina, ka bankas darbinieki nekādā gadījumā nezvanīs un attālināti klientam nelūgs atklāt savus internetbankas pieejas datus - konta numuru, maksājuma kartes datus, PIN kodu, un citu sensitīvu informāciju.

Pēdējos mēnešos ir sarosījušies dažāda veida krāpnieki par kuru shēmām turpinām izglītot klientus – krāpnieki zvana un izliekas par bankas darbiniekiem ar mērķi izkrāpt internetbankas pieejas datus, sūta SMS un e-pastus ar krāpnieciskām saitēm. Krāpnieki izmanto grūtībās nonākušus cilvēkus, kas, piemēram, meklē darbu vai iespēju aizņemties naudu.

"Izplatīta shēma zvanu laikā ir pieejas datu izvilināšana, sakot klientam, ka viņa konts jau ir ticis uzlauzts un ir pārskatīta nauda – attiecīgi, lai to atgūtu nepieciešams nosaukt internetbankas pieejas datus. Turpinām atgādināt, lai arī kāda būtu situācija, bankas darbinieki nekad nelūgs jums nodot savus pieejas kodus pa telefonu, kā arī nesūtīs SMS ar lūgumu mainīt internetbankas pieejas. Jau zināmajām shēmām teju katru dienu pievienojas jaunas, līdz ar to aicinām sazināties ar banku un noskaidrot pašam vai saņemtā informācija ir patiesa," saka "Citadele" informācijas tehnoloģiju drošības daļas vadītājs Kaspars Briška.

Izvērtējot citus gadījumus, likumsargi secinājuši, ka pārsvarā šie krāpnieki runā krievu valodā un, iespējams, nav no Latvijas. Labākais veids kā identificēt krāpnieku, ir runāt valsts valodā.

Ja tiek saņemts šāds aizdomīgs zvans, uzreiz jāsazinās ar banku. Tāpat gadījumos, ja tiek zvanīts ar līdzīgu pieprasījumu, par to noteikti jāinformē policija, piefiksējot tālruņa numuru, no kura saņemts zvans.

Lai sekotu līdzi kontā notiekošajam un nekavējoties reaģētu uz krāpnieciskām darbībām, policija iesaka izmantot paziņojumus par izejošajiem maksājumiem mobilajā lietotnē vai SMS bankā.

Policija aicina iedzīvotājus būt uzmanīgiem un nekādā gadījumā neuzticēt savus personas datus citiem cilvēkiem. Tāpat likumsargi aicina nevienam neatklāt savu interneta bankas paroli un pieejas kodus, kā arī šādus datus nesūtīt elektroniskajās vēstulēs.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu