Renault Type B atzīmē 120 gadu jubileju

TVNET Auto
CopyLinkedIn Draugiem X
Renault Type B
Renault Type B Foto: Renault

Ir pagājuši 120 gadi kopš dienas gaismu ieraudzīja Renault Type B. Type B bija viens no pirmajiem modeļiem pasaulē ar slēgto virsbūvi, kura autovadītāju un pasažieri sargāja no vēja un sliktiem laika apstākļiem. Tas bija ievērojams solis uz priekšu, jo tajā laikā populāras bija atvērta tipa virsbūves, kas līdzinājās zirgu pajūgiem.

Ņemot vērā mūsdienīgos standartus, stingrs jumts automašīnai piešķīra visai netipisku izskatu. Tas bija tikpat augsts, cik garš. Virsbūve bija 1,9 metrus gara – par 50 cm mazāk nekā mūsdienu Renault Twizy – un iespaidīgi augsta – 1,8 metri. Luijs Reno šo virsbūves tipu nosauca par “coupé” jeb kupeju, atsaucoties uz tā laika zirgu karietēm. Kupeja bija divvietīga kariete, taču atšķirībā no Type B tās vadītāji sēdēja tālu priekšā un – pats galvenais – tie atradās ārā.

Otrajā sērijveida Renault modelī lielākoties tika izmantotas Voiturette – ko devēja arī par Type A – mehāniskās detaļas. Cita starpā tas bija aprīkots ar piedziņas vārpstu ar kardānsavienojumu. Tas bija moderns risinājums, salīdzinot ar tolaik plaši izmantoto piedziņas ķēdi. Automašīnu darbināja viena cilindra, ar gaisu dzesēts 450 cm3 dzinējs ar 2,7 ZS jaudu, kas Type B ļāva sasniegt iespaidīgu ātrumu – 45 km/h. Arī automašīnas svars bija ievērības cienīgs – 360 kg.

RENAULT TYPE B - 1900
RENAULT TYPE B - 1900 Foto: Renault

Type B sniedza iepriekš nebijušu komforta līmeni, ko augsti novērtēja turīgie pircēji. Tas deva nozīmīgu ieguldījumu uzņēmuma attīstībā, kur 1900. gada beigās strādāja 110 cilvēki – par 50 vairāk nekā gada sākumā. Pēc gada automobilis tika aizstāts ar Type C, kas arī tika ražots kā kupeja ar slēgta tipa virsbūvi. Šis risinājums ir palicis ar mums līdz šai dienai.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu