Ar ko “in-bound” mārketings atšķiras no SEO, un kāpēc tie abi ir vienlīdz svarīgi?

CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: pixabay.com

Apskatot SEO (Search Engine Optimization) kā darbību kopumu, kura ietvaros tiek veikta atslēgvārdu izpēte, saišu būvēšana (link-building), tehniskā optimizācija un citas aktivitātes, pēdējo gadu novērojumi rāda, ka tas vairs nav uztverams kā patstāvīgs mārketinga kanāls. Lai mūsdienās notiktu efektīva mājaslapas optimizācija atbilstoši noteiktiem meklētājprogrammu parametriem, nepieciešams savstarpēji integrēt vairākus mārketinga kanālus, kā arī multi-formu saturu. Raksta turpinājumā iepazīstieties ar būtiskākajām atšķirībām starp SEO un “in-bound” mārketingu!

Kas ir SEO?

SEO jeb meklētājprogrammu optimizācija ir jūsu mājaslapas aspekts, pēc kura tās pievilcību izvērtē meklētājprogrammas (search engines) – galvenokārt Google, bet tas attiecas arī uz Bing, Yahoo un Yandex! Tas var būt visai sarežģīts uzdevums tām organizācijām un uzņēmumiem, kas vēlas būt pieejami arī internetā. Bet neļaujieties stresam - digitālā mārketinga aģentūru sniegtie SEO pakalpojumi šo uzdevumu pamatīgi atvieglo.

Jo kvalitatīvāks ir jūsu uzņēmuma mājaslapas SEO, jo lielāka iespēja, ka tad, kad potenciālie klienti meklēs ar jūsu biznesa darbību saistītus atslēgvārdus, jūsu lapa tiks ievietota meklētājprogrammas rezultātu (SERP) saraksta augšpusē vai starp pirmajā lapā redzamajiem rezultātiem. Reizes, kad lietotājs jūsu mājaslapā nonācis, spiežot uz SERP pieejamās saites, sauc par organisko apmeklējumiem.

SEO bāzes uzdevumos ietilpst:

  • mājaslapas satura optimizēšana;
  • lapas ielādes ātruma uzlabošana;
  • tehnisko faktoru uzlabošana;
  • atslēgvārdu pārbaudīšana u.c.

Šie ir tikai daži uzdevumi, kas veido SEO optimizācijas procesu.

Vislielākais SEO izaicinājums ir spēt pielāgoties izmaiņām meklētājprogrammu darbībā. Piemēram, Google visu laiku uzlabo meklēšanai izmantotos algoritmus, tādā veidā arvien vairāk uzlabojot savu spēju lietotājiem piedāvāt to saturu, kas viņiem ir vissvarīgākais. Līdz ar to – tas, kas iepriekšējā gadā lieliski derēja jūsu mājaslapas SEO, nākamgad varētu vairs nestrādāt tik labi.

Foto: unsplash.com

Kas ir “in-bound” mārketings?

“In-bound” mārketings, vienkāršiem vārdiem sakot, ir mārketinga stratēģija, kurā ir apvienoti vairāki tiešsaistes mārketinga paņēmieni un instrumenti, kas tiek izmantoti ar nolūku piesaistīt jūsu mājaslapai apmeklētājus un padarīt tos par uzņēmuma klientiem. “In-bound” mārketingā tiek izmantoti vairāki paņēmieni, piemēram:

  • digitālā satura veidošana;
  • sociālo mediju menedžments;
  • potenciālo klientu apstrāde, vadoties pēc mārketinga piltuves (funnel);
  • mājaslapas optimizācija;
  • e-pasta mārketings u.c.

Kāda ir SEO un “in-bound” galvenā atšķirība?

Lai arī šos abus mārketinga paņēmienus raksturo viens un tas pats mērķis – piesaistīt esošus un potenciālos klientus jūsu mājaslapai – tie nav viens un tas pats. “In-bound” mārketings ir vairāku mārketinga instrumentu un paņēmienu kopums, savukārt SEO ir viens no šiem instrumentiem – nozīmīga stratēģijas daļa nevis pati stratēģija.

Vienkāršs piemērs labākai izpratnei – ēkas pamati (SEO) ir ārkārtīgi svarīgi, taču tie nav tas pats, kas visa ēka kopumā (“in-bound” mārketings). Jums joprojām būs nepieciešamas sienas, logi, jumts, kāpnes un daudzi citi ēkas funkcionalitātei (efektīvam digitālajam mārketingam) svarīgi elementi.

SEO var būt pamats jūsu mārketinga stratēģijai, taču ar to vien būs par maz. Tie uzņēmumi, kas nodarbojas tikai ar vietnes optimizēšanu meklētājprogrammām, palaiž garām lielu daudzumu iespēju piesaistīt biznesam jaunus klientus un veicināt uzņēmējdarbības izaugsmi.

Foto: unsplash.com

Kā SEO un “in-bound” mārketingu pielietot praktiski?

Tā kā klienta saikne ar jūsu zīmolu virtuālajā vidē ir vairāk nekā tikai SEO, ir svarīgi darīt vairāk, nekā tikai uzlabot savu mājaslapu. Pilnvērtīga “in-bound” mārketinga stratēģija sevī ietver:

  • mārketinga kampaņu izveidi;
  • aktīvu mijiedarbību ar klientiem un potenciālajiem klientiem sociālajos tīklos;
  • saistošu piedāvājumu un uzrunājoša mārketinga satura veidošanu;
  • kontaktu uzturēšanu ar klientiem;
  • multi-kanālu uzlabošanu.

Tomēr lielisks pirmais solis šajā mārketinga stratēģijā ir ņemt vērā SEO vadlīnijas attiecībā uz, piemēram, atslēgvārdiem, saitēm, attēliem, metadatiem un daudz ko citu. Tas palīdzēs nodrošināt jaunā satura labāku atspoguļojumu Google rezultātu lapās (SERP).

SEO iekļaušana jūsu “in-bound” mārketinga aktivitātēs var palīdzēt sasniegt labākus rezultātus, tāpēc ir vērts iedziļināties šajā mārketinga instrumentā. Ja jūsu komandā nav apmācītu SEO speciālistu, kas spētu nodrošināt kvalitatīvu SEO pielietojumu, iepazīstieties ar Infinitum Agency profesionāļiem un paceliet jūsu uzņēmuma mārketingu nākamajā līmenī!

CopyLinkedIn Draugiem X
Uz augšu