Stokholmā atvērts veikals, kurā produktu cena ir atkarīga no oglekļa izmešu apjoma

FOTO: twitter.com

Zviedrijas zīmols “Felix” Stokholmā atvēris veikalu “TheClimateStore”. Šajā veikalā produktu cena ir atkarīga no tā, cik daudz kaitīgos oglekļa izmešus rada konkrētais produkts. Jo mazāki izmeši nepieciešami produkta izgatavošanai, jo produkts lētāks, vēsta CNN.

Norēķiniem veikals ir radījis savu iekšējo valūtu ar oglekļa dioksīda ekvivalentu – CO2e. Pircēja nedēļas budžets ir ierobežots – 18,9 kilogrami CO2e. Pircēju uzdevums ir apzinīgi izvēlēties produktus, lai iekļautos viņiem piešķirtajos līdzekļos.

“Būs interesanti raudzīties, kā pircēji reaģē uz CO2e valūtu un vai viņi spēs iekļauties iknedēļas atļautajā budžetā,” sacīja “Felix” mārketinga nodaļas vadītājs Tomass Sūbergs.

Tiek norādīts, ka klimata veikals ir tikai daļa no jaunās ekoloģijas iniciatīvas, ko īsteno uzņēmums “Felix”. Zīmols ir radījis jaunu veģetārās pārtikas līniju, kurā ietilpst dažādas putras, ievārījumi un salātu mērces. Arī uz šo produktu iepakojumiem tiks norādīts, cik daudz oglekļa dioksīda izmešus rada konkrētā produkta pagatavošana.

Turpmāk veikals plāno uz visu preču etiķetēm norādīt to, cik liela ietekme konkrētajam produktam ir uz apkārtējo vidi, raksta “Inhabitat”. Pēc “CarbonTrust” datiem, nevienā no pasaules valstīm oglekļa izmešu apjoma marķēšana nav obligāta. Tajā pašā laikā šādu marķējumu atbalsta divas trešdaļas patērētāju Vācijā, Francijā, Nīderlandē, Itālijā, Spānijā, Zviedrijā, Lielbritānijā un ASV.

Oglekļa pēdas ir visu siltumnīcas efektu radošo gāzu kopums, ko rada katrs cilvēks, organizācija vai produkts. Lielākā daļa oglekļa pēdu attīstītajās valstīs ir radīta netiešā veidā – piemēram, ar degvielas sadedzināšanu ražošanas vajadzībām, kā arī produkta piegādei patērētājam.

Uz augšu
Back