"Aldaris": Alus tirgus 11 mēnešos pieaudzis visās trijās Baltijas valstīs

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
”Līvu alus darītavas” ražotne.
”Līvu alus darītavas” ražotne. Foto: Normunds Kārkls/LETA

Alus mazumtirdzniecības tirgus šogad 11 mēnešos salīdzinājumā ar pagājušā gada attiecīgo periodu pieaudzis visās trijās Baltijas valstīs, aģentūrai LETA pavēstīja alus ražotāja AS "Aldaris" pārstāvji, atsaucoties uz starptautiskā tirgus izpētes uzņēmuma "Nielsen" datiem.

Tostarp Igaunijā alus tirgus iekšzemes mazumtirdzniecības kanālos attiecīgajā periodā audzis par 11%, Latvijā - par 2,7%, bet Lietuvā - par 2,4%.

"Ņemot vērā, ka visās valstīs bija ļoti straujš kritums "on-trade" segmentā (viesnīcas, bāri, restorāni), rezultāts ir ļoti labs. Īpašs pieaugums gan vērtībā, gan apmērā ir "premium" un "craft" segmentā. Tāpat attīstība vērojama sidra kategorijās, kur jau vairākus gadus jūtama stabila izaugsme, piemēram, Igaunijā sidra kategorija augusi par 6%," pauda "Aldara" pārstāvji.

Kompānijā atzīmēja, ka arī pierobežas tirdzniecībā novērojams liels kritums, kas saistīts ar tūrisma un ceļošanas ierobežojumiem. 

"Tieši tāpēc "Carlsberg Baltic" grupas uzņēmumi pielāgoja biznesa stratēģiju, vēl lielāku uzsvaru liekot uz eksporta attīstību," minēja kompānijā, piebilstot, ka "Carlsberg Baltic" uzņēmumu realizācija eksporta tirgos pieauga par 41%. 

"Aldara" pārstāvji minēja, ka Latvijā kopējais alus patēriņš 2020.gadā palielinājies par 2,7%, tostarp lielākais pieaugums vērojams "craft" alus segmentā - par 43%.

"Neskatoties uz vairāku tirdzniecības kanālu praktisku apstāšanos, izdevies noturēt rezultātus pagājušā gada līmenī. Prieks par to, ka spējām par 20% kāpināt eksporta apmērus. Tāpat uzņēmuma grupas rezultātos jūtama sabiedrības paradumu maiņa, proti, samazinoties ceļojumu un izklaides iespējām, cilvēki priekšroku dod interesantākiem dzērieniem - pieprasījuma pieaugums novērojams "craft" un importa aliem. Mainījušies arī paradumi veikalu izvēlē - izteikti palielinājušies pārdošanas apmēri mazajos veikalos," piebilda "Aldara" "off-trade" tirdzniecības vadītājs Aleksandrs Kuzmins.

Kompānijā minēja, ka pieprasījuma pieaugums, salīdzinot ar pagājušā gada datiem, vērojams importa "lager" un "premium" kategoriju aliem, pieprasījumam pēc "premium" aliem augot par 52%, bet pēc "lager" - par 12%.

"Aldaris" ir Dānijas alus ražotāja "Carlsberg" grupas uzņēmums. "Carlsberg" kontrolē uzņēmumu "Baltic Beverages Holding". "Aldara" produktu klāstu veido vairāk nekā 40 dzērienu, tostarp alus, sidrs, dzeramais ūdens, dažādi alkoholiskie un bezalkoholiskie kokteiļi. 2019.gadā "Aldaris" strādāja ar 25,882 miljonu apgrozījumu un zaudējumiem 3,303 miljonu eiro apmērā.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu