No Seat atdalītais Cupra zīmols piesaka vēl vairākus "karstus" jaunumus

Cupra el-Born FOTO: Seat

2018.gadā no Seat atdalījās zīmols Cupra, kas līdz tam bija spāņu uzņēmuma ātrāko un sportiskāko modeļu līnija. Jaunā zīmola pirmais auto, kas radiatora režģa vidū arī valkāja jauno emblēmu, bija atvasinājums no Seat Ateca, taču krietni vien sportiskākā izpildījumā, ar 300 zirgspēkiem un pilnpiedziņu. 

Mazāk nekā divu gadu laikā ap 15 tūkstošiem autobraucēju par savu automobili izvēlējās tieši Cupra Ateca. Skaitlis gan nav liels, tomēr automobiļa specifikas dēļ pārdošanas rādītāji uzskatāmi par panākumu un tādēļ Cupra nolēma iesākto turpināt.

Rezultātā ir tapis nākamais jaunā zīmola modelis Formentor - izaicinoša stila kupeja-krosovers ar skatienus saistošiem dizaina elementiem, piemēram, šķautņainiem lukturiem priekšā un aizmugurējo gaismekli visā mašīnas platumā, un 310 zirgspēku 2 litru TSI motoru zem priekšējā pārsega.

Cupra Formentor FOTO: Seat

Motora 400 ņūtonmetrus pilnpiedziņas sistēmai novada DSG automātiskā pārnesumkārba un ļauj 100 km/h sasniegt 4,9 sekundēs. Ar Formentor VZ modifikāciju gan nekas nebeidzas, jo nedaudz vēlāk krosovers iegūs plug-in hibrīddzinēju ar 245 ZS un iespēju elektriski nobraukt līdz pat 60 km. Parasti gan ražotājs norāda ideālos apstākļos sasniedzamu rādītāju, tādēļ realitātē, visticamāk, būs mazāk.

Bez plug-in hibrīda drīzumā gaidāms arī piecu durvju hečbeks Cupra Leon un atbilstošais universālis Cupra Leon Sportstourer. Šiem auto tiks piedāvāti 2.0 TSI benzīna dzinēji ar 245, 300 un 310 zirgspēkiem. Jaudīgākajā versijā un ar pilnpiedziņu Leon spēs 100 km/h sasniegt 4,9 sekundēs. Arī Cupra Leon tiks piedāvāts e-HYBRID spraudņa tipa hibrīddzinējs ar 245 zirgspēku jaudu.

Cupra Formentor FOTO: Seat

Paralēli iekšdedzes dzinējiem tiek attīstītas arī elektrotehnoloģijas un to pierāda el-Born modelis, kura debija paredzēta arī šogad. Cupra el-Born darbosies pilnībā ar elektroenerģiju un, kā sola uzņēmums ar pilnībā uzlādētu akumulatoru spēs nobraukt līdz pat 500 km (WLTP ciklā).

Uz augšu
Back