"Kad iestājās mājsēdes laiks, daudzi vadītāji domāja par to, kā līdz šim ierastos darba procesus nodrošināt kaut cik pieejamus un darboties spējīgus situācijā, kad cilvēki sasniedzami tikai attālināti. Straujākais uzplaukums šajā brīdī bija visām platformām, kas ļauj komunicēt," stāsta "Datakom" valdes loceklis Jānis Čupriks.
Attālinātajā darba vidē ir gaidāmas pārmaiņas
"Vēl straujāka izaugsme bija platformām, kas nodrošināja ne tikai komunikāciju, bet arī kopdarbu pie dokumentiem, failiem vai citiem rīkiem. Microsoft Teams beidzot "savilka" kopā Office produkta saimes priekšrocības un ļāva visiem iemācīties koplietot un lietot pēc būtības dažādus šā ražotāja rīkus."
Attālinātajā darba vidē ir gaidāmas nākamās pārmaiņas, uzskata Čupriks. "Līdz šim rīki vairumā gadījumu bija tikai aizvietotāji klātienes komunikācijai, bet ir jātiecas uz nākamo līmeni, lai, pateicoties tehnoloģiskajiem risinājumiem, mēs kļūtu produktīvāki un efektīvāki nekā jebkad agrāk."
Uzņēmumu vadītājiem būs jārod atbildes uz būtiskiem jautājumiem: vai attālināti strādāt ir tikpat droši vai pat drošāk nekā birojā? Vai mana komanda var izdarīt vairāk nekā iepriekš? Vai visi esošie digitālie instrumenti man tiešām ir vajadzīgi, un cik no tiem ir izmantojami attālināti?
Pirms nākamā izaugsmes viļņa būs jāpadomā arī par to, vai kārtējais instruments "sadarbosies" ar visam jau ieviestajām sistēmām un kā viens digitalizēts process ietekmē darbinieka vai komandas kopējo produktivitāti. Jau šodien daudzi ražotāji uzlūko darba vidi kā instrumentu kopumu, kas var paaugstināt biznesa veiktspēju ilgstoša attālinātā darba apstākļos.
Pateicoties tehnoloģijām, darba ikdiena būtiski nav mainījusies
Vaicāts, kādas jaunas tehnoloģijas, rīki un risinājumi pandēmijas apstākļos ir ieviesti un tiek izmantoti efektīvākai komandas darba organizēšanai, "LMT" sabiedrisko attiecību daļas vadītājs Valdis Jalinskis stāsta, ka ārkārtas situācijas laikā lielākā daļa darbu tiek organizēta pilnībā attālināti – digitālajā vidē.
Digitālos rīkus aktīvi izmantojām gan saziņai ar klientiem un darbiniekiem, gan partneriem un medijiem. Visiem darbiniekiem ir nodrošināta attālināta pieeja ne tikai darba e-pastiem, bet arī visām darbam nepieciešamajām sistēmām.
"Dažādas attālinātās sapulces, apmācības, vebināri, konferences, pasākumi bija un joprojām ir mūsu uzņēmuma ikdienas sastāvdaļa." Ņemot vērā, ka LMT ir uzņēmums, kam tehnoloģijas un digitālie rīki nav sveši, nav bijis jāveic arī būtiskas papildu investīcijas, jo uzņēmuma rīcībā jau bija materiāltehniskā bāze, kas tad arī krīzes apstākļos tiek izmantota konkrēto funkciju nodrošināšanai.
Jalinskis norāda, ka ikdienas darba organizēšanai uzņēmumā pamatā tiek izmantots Microsoft Teams risinājums, kas atzīts par atbilstošu nepieciešamajiem drošības un privātuma standartiem.
Esot elastīgiem un pielāgojoties partneriem, esam izmantojuši arī Webex un Hangouts, vienmēr gan pārliecinoties, vai izvēlētais rīks un situācija atbilst LMT tehnoloģiju drošības un privātuma prasībām.
"Publiskiem pasākumiem mēdzam izmantot arī Zoom, ko iecienījuši ļoti daudzi lietotāji Latvijā. Līdz ar to Zoom vide ir pazīstama, un tas vienkāršo darba procesu ar vairākiem partneriem vai dalībniekiem."