Pētījums: aviācijas zaudējumi radījuši līdz pat 43% no kopējā Latvijas IKP krituma 2020. gadā

Starptautiskās lidostas "Rīga" pasažieru terminālis. Ilustratīvs foto FOTO: Ieva Leiniša / LETA

Aviācijas nozares tiešie zaudējumi 2020. gadā veidoja 19,4% no kopējā prognozējamā Latvijas IKP krituma, savukārt kopējā ietekme, iekļaujot netiešo un inducēto efektu, sasniedz pat 43% no kopējā IKP krituma, liecina pētījumu uzņēmuma "Oxford Research Baltics" veiktais pētījums.

”Aviācijas nozarei Latvijā un Eiropā ir būtiska ietekme uz ekonomiku gan īstermiņā, gan ilgtermiņā. Ceļojumu ierobežojumi atstāj ļoti smagas sekas uz tautsaimniecību, kuru novēršana prasīs ievērojamu laiku. Tas savukārt rada nepieciešamību regulāri izvērtēt spēkā esošo ierobežojumu lietderību un samērīgumu,” saka "Oxford Research Baltics" valdes priekšsēdētājs Aivars Timofejevs.

“Mūsu novērojumi liecina, ka apzinīgākie pasažieri, kuriem nepieciešams ceļot, izvēlas lidot. Šobrīd aviācija ir drošākais pieejamais pārvadājumu veids gan starptautiski, gan bieži vien salīdzinot arī ar vietējiem starppilsētu pārvadājumiem.

Nosakot ierobežojumus lidojumiem, esošie pasažieri tiek pakļauti lielākam riskam inficēties ar vīrusu, jo viņi ir spiesti ceļot pa sauszemi vai arī izmantot lidojumus ar pārsēšanos, ilgāku laiku pavadot ārvalstīs,” norāda Latvijas Aviācijas asociācijas valdes loceklis Artūrs Kokars.

Atbilstoši "Oxford Research Baltics" veiktajiem aprēķiniem kopējie ierobežojumu radītie zaudējumi 2020. gadā tiek lēsti ap 257 miljoniem eiro. Līdzšinējo ierobežojumu ietekme pētnieku ieskatā izpaudīsies ilgtermiņā un zaudēto investīciju, produktivitātes uzlabojumu un citu faktoru dēļ var sasniegt 1% no Latvijas IKP.

Uz augšu
Back