Norvēģijas bankas ievieš Latvijā izstrādātu “atvērtās bankas” risinājumu

FOTO: pexels.com

Informācijas tehnoloģiju uzņēmums “TietoEVRY” ar “atvērtās bankas” risinājumu palīdzējis pilnveidot 17 Norvēģijas banku sistēmas. Pakalpojums, kas ir izstrādāts Latvijā, sniedz klientiem pārskatāmu piekļuvi informācijai par visās bankās esošo kontu vēsturi vienotā platformā, kā arī nodrošina maksājumu ierosināšanas funkcijas, skaidro uzņēmums.

“TietoEVRY” izveidotais “atvērtās bankas” risinājums, izmantojot lietojumprogrammas saskarnes (API), nodrošina iespēju banku klientiem ar vienu autorizāciju kādā no interneta bankām redzēt informāciju par maksājumu kontiem visās kredītiestādēs, kur ir atvērti konti. Šāda funkcija paredz datu koplietošanu starp vairāk nekā 200 dažādām bankām Ziemeļvalstīs un Baltijā, ko uztur “TietoEVRY” Latvijas maksājumu risinājumu komanda.

“Pakalpojums rada iespēju bankām un citām finanšu iestādēm attīstīt inovatīvus produktus, veicinot būtisku izrāvienu gan norēķinu efektivitātes, gan klienta pieredzes ziņā. Mēs apzināti investējam šajā risinājumā, lai finanšu nozares spēlētāji varētu iegūt pieeju plašam banku skaitam ar standartizētu API piekļuvi, kas ir kvalitatīva, droša, ātri palaižama un viegli uzturama,” norāda “TietoEVRY” maksājumu un karšu vienības vadītājs Valdis Janovs.

Par galvenajiem ieguvējiem no “atvērtās bankas” risinājuma kļūst banku klienti, kuri, piemēram, mobilajā lietotnē saņem individualizētus kredīta piedāvājumus no vairākām bankām vienlaicīgi, kā arī iespēju iegādāties konkrētu preci bez tradicionālo formalitāšu kārtošanas. Savukārt bankām risinājums uzlabo konkurētspēju inovatīvu produktu izveidē, palielinot kredītiestāžu rentabilitāti.

Risinājuma ieviešana izriet no Eiropas Savienības (ES) otrās Maksājumu pakalpojumu direktīvas, kas sekmē inovācijas un konkurenci banku pakalpojumos. Turklāt starptautiskās prasības nosaka, ka bankām nepieciešams sniegt trešo personu pakalpojumu sniedzējiem visaptverošu piekļuvi konta informācijai, lai veiktu maksājumus, izmantojot tā dēvētās lietojumprogrammu saskarnes (API), ja klients tam devis piekrišanu.

Līdz šim Norvēģijā “atvērtās bankas” risinājumu ieviesušas 17 bankas, kur piekļuves prasības maksājumu kontiem ir obligāts noteikums kopš 2019. gada. Paredzams, ka pakalpojumu integrēs arī citas bankas Eiropā līdztekus otrās Maksājumu pakalpojumu direktīvas nosacījumiem.

“TietoEVRY” digitālo maksājumu speciālisti ikdienā strādā ar bankām Skandināvijā, Baltijas valstīs, kā arī citur Eiropā un pasaulē. Tirgus tendences un augošās klientu prasības liek bankām un citiem finanšu tirgus spēlētājiem arvien vairāk meklēt stratēģisku partneri “atvērtās bankas” risinājumu attīstīšanai.

Uz augšu
Back