Hyundai kompaktais universālis tagad priecē ar 280 zirgspēkiem

i30 N apskats
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Sākot ar šo TV Auto ziņu raidījumu, tuvāk iepazīstināsim ar Hyundai N sērijas modeļiem. Sāksim ar pašu skaistāko - i30 N Fastback.

Pamatmodelim Hyundai i30 modernizācija atnesusi galvenokārt kosmētiskus uzlabojumus un plašāku multimediju sistēmu, bet N saimē izmaiņas sasniegušas pašu svarīgāko - jaudu. Iepriekš i30 N divu litru turbodzinējam bija divas jaudas pakāpes, bet mūsu tirgū tagad atstāta tikai viena, turklāt vēl augstāka nekā iepriekš - 280 zirgspēki. Aizmugurē ir vēl resnāki izpūtēji, bet jaunos 19 collu kaltos diskus tur trasē pilnveidota piekare.

Raidījuma TV Auto ziņas vadītājs Normunds Avotiņš: "Bet vissvarīgākais jaunums ir ātrumkārba. Agrāk N varēja dabūt tikai ar manuālo kārbu. Tagad varam braukt ar divsajūgu pārnesumkārbu, turklāt vēl kādu!"

Hyundai transmisiju nodaļas izstrādātajai pārnesumkārbai ir astoņi pārnesumi un divi eļļas sūkņi. Tā saukto slapjo sajūgu princips paplašina griezes momenta pārvades iespējas, uzlabo dzesēšanu un ātrdarbību. Un, protams, i30 N tagad ir arī launch control jeb starta sistēma, kurā pat var iestatīt palaišanas apgriezienus.

Normunds Avotiņš: "Pateicoties divsajūgam, jau esošajiem režīmiem nākuši klāt vēl trīs, no kuriem jocīgākais laikam ir grin shift."

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Grin jeb smīna režīmā i30 N iegūst 20 sekunžu garu ekstra paātrinājumu.

Normunds Avotiņš: "Re kur parādījās vēl viens režīms Track Sense. Automobilis pats saprot, ka esam trasē. Pielāgo apgriezienus."

Šis jau ir kaut kas no augstajiem plauktiem, jo ļoti atgādina Porsche Sport Response sistēmu. Vācu kabatas raķešu un to inženieru ietekme saskatāma arī pie stūres. Piemēram, pogas atgādina M modeļus un piekļuve līdzīga bavāriešiem.

N režīma ekrāna iedalījums izveidots no jauna. Individuālo parametru iestatīšanai tagad var ērti izmantot tā saukto uzstādījumu zirnekli.

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Ko nozīmē burts N?

Diskusijas joprojām raisa N burta nozīme. Vieni aiz tā saskata Nordšleifi, kurā N Performance patiesi testē savus modeļus. Cita versija slavē Hyundai motorsporta attīstības nodaļas dzimto pilsētu Namjanu Korejā. Pat ja Hyundai vienkārši paņēmis neaizņemtu burtu no alfabēta, N vairs nav vienkārši burts - aiz tā stāv plašas autosporta aktivitātes, tostarp pasaules čempionātā rallijā.

Normunds Avotiņš: "N fāstbekā ir papilnam detaļu, kas apliecina atbildību. Bagāžniekā ir stiprības atsaite, kas netraucē arī ielikt garāku priekšmetu."

Bet cik izpūtējā šaujošs spridzeklis maksā? Šī ir dienas labākā ziņa - 36 000 ar visu kā ir, plus 490 eiro par speciālu krāsu un aptuveni tikpat par sporta krēsliem.

Normunds Avotiņš: "Jā, skaņa ir dievīga. Ko vēl var gribēt? Atvieglinātos sēdekļus. Ja patīk tādas lietas, noteikti iesaku."

Kopš feislifta N modeļus ražo arī Hyundai rūpnīcā Čehijā, tāpēc to ceļš līdz mums ir krietni īsāks nekā no Korejas. i30 N hečbeks ir vēl 1000 lētāks, tad kāpēc ņemt fāstbeku?

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Normunds Avotiņš: "Es teiktu tāpēc, ka Fastback ir smukāks, bagāžnieks lielāks un priekšējā piekare mīkstāka, ērtāka, to lietojot katru dienu."

Tā kā šis tomēr ir i30 feislifts, ir lietas, ko varētu uzlabot. Tādā vāģī gribētos sēdēt zemāk, dabūt gaisa pūtējus arī aizmugurē un pilsētā kopā ar divsajūgu kārbu likt lietā arī Auto hold funkciju. Apgrieziena rādiuss arī nav kļuvis mazāks.

Secinājumi

Ko darīt, ja izlemjat, ka 300 ZS uz priekšu nav jūsu stils? Varat izvēlēties N Line Fastback. Princips kā S un S Line. Tad maksās zem 30 000 eiro, brauks mierīgāk un izskatīsies līdzīgi. Ar tādu brauksim kādā no nākamajiem raidījumiem.

Hyundai i30 Fastback N

+ pieskaņota divsajūgu transmisija

+ skaņa, atsaucība, saķere

+ seksīgs dizains

- augsta sēdpozīcija

- liels apgrieziena rādiuss

- saudzējamas riepas

Dzinējs: 1998 ccm, R4 turbo

Jauda: 280

Paātrinājums: 5

Patēriņš: 8,4

CO2: 191

Cena: 35 990 eiro

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu