Saeima noraida ieceri liegt velobraucējiem braukt pa ietvēm

Velosipēds FOTO: Valsts policija

Saeima noraidīja "Saskaņas" frakcijas piedāvātos grozījumus Ceļu satiksmes likumā, kas paredzētu, ka ar velosipēdiem un elektroskrejriteņiem atļauts pārvietoties tikai pa brauktuvi un velosipēdu ceļiem.

Spēkā esošā likuma redakcija nosaka, ka piedalīties ceļu satiksmē ar velosipēdu patstāvīgi personai vecumā no 10 līdz 17 gadiem atļauts, ja tai ir velosipēda vai jebkuras kategorijas transportlīdzekļa vadīšanas tiesības, savukārt personām, kuras sasniegušas 18 gadu vecumu, velosipēda vadīšanai transportlīdzekļu vadīšanas tiesības nav nepieciešamas.

Opozīcijas pārstāvji piedāvāja pēdējo teikumu papildināt ar normu, ka pilngadīgām personām atļauts ar velosipēdu piedalīties ceļu satiksmē tikai pa brauktuvi un velosipēdu ceļiem.

Šādu pat papildinājumu "Saskaņas" deputāti sagatavoja arī likuma normai par elektroskrejriteņiem.

Minēto grozījumu iniciators bijis deputāts Artūrs Rubiks (S), kurš aģentūrai LETA stāstīja, ka likumprojekta galvenā ideja ir rūpēties par gājēju drošību. Viņaprāt, pilngadīgiem velosipēdistiem un elektroskrejriteņu vadītājiem ir jāpārvietojas tikai pa brauktuvi vai velosipēdu ceļiem, lai netraumētu gājējus.

Rubiks atzīmēja, ka izmaiņas likumdošanā jau ir ieviestas, piemēram, uz šiem elektroskūteriem aizliegts pārvietoties divatā, kā arī tos izmantot aizliegts bērniem jaunākiem par 14 gadiem, tomēr pieredze rādot, ka cilvēki aizvien šos noteikumus pārkāpj un turpina braukt pa diviem, kā arī novērots, ka tos izmanto bērni.

Tāpat parlamentārietis teica, ka elektroskrejriteņu uz ielām kļūst arvien vairāk, kā arī pēdējā laikā pieaudzis gūto traumu skaits, tāpēc, viņaprāt, nepieciešams papildināt Ceļu satiksmes likumu ar šādiem noteikumiem.

Jau iepriekš Satiksmes ministrijas (SM) parlamentārais sekretārs un Saeimas deputāts Jānis Butāns (JKP) aģentūrai LETA pauda, ka "Saskaņa" rosinātie grozījumi Ceļu satiksmes likumā, kuri paredz aizliegt velosipēdistiem un elektroskrejriteņu braucējiem pārvietoties pa ietvēm, atļaujot virzīties tikai pa ielām vai veloceļu, ir bezatbildīgi.

Viņš norādīja, ka grozījumus nevar pieļaut velobraucēju drošības dēļ, tāpēc Butāns solīja tos neatbalstīt.

SM parlamentārais sekretārs norādīja, ka jebkurām izmaiņām ceļu satiksmes regulējumā jābūt izsvērtām un pārdomātām, un aizlieguma vietā ir jārada risinājumi - jāveido droša infrastruktūra visiem ceļu satiksmes dalībniekiem - gājējiem, velo, skrejriteņu un auto braucējiem.

"Tāpat nepieciešams ilgstošs un strukturēts darbs, veicinot ceļu satiksmes noteikumu ievērošanu gan uz ietvēm, kur "karalis" ir gājējs, gan uz veloceļiem, kuriem pilsētā jābūt brīviem no stāvošām automašīnām, gan uz brauktuvēm, kur automašīnas spēks ir bīstams gājējiem un velo un skrejriteņu braucējiem," iepriekš uzsvēra Butāns.

Uz augšu
Back