Rimi jauno pārtikas ražotāju attīstības forums "Audzē Latviju" (1)

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Pixabay

Ar mērķi atbalstīt jauno pārtikas ražotāju izaugsmi un atklāt jaunus produktus, kam piemīt potenciāls iekarot Latvijas pircēju uzmanību, Rimi Latvia 12. oktobrī rīko tiešsaistes forumu Audzē Latviju, kurā tiekas ar jaunajiem un arī pašā attīstības ceļa sākumā esošajiem pārtikas ražotājiem.

Foruma ietvaros Rimi kopā ar vietējiem uzņēmumiem – nozares pārstāvjiem un pārtikas ražotājiem – pārrunā, kāds ir Latvijas pārtikas ražošanas nozares nenovērtētais potenciāls, skaidro priekšnoteikumus, lai produkts gūtu starptautiskus panākumus, informē par produktu kategorijām, kurās lielveikali meklē jaunus piegādātājus, kā arī iepazīstina ar investīciju perspektīvām un tendencēm pārtikas nozarē Baltijā un pasaulē.

Forumā piedalās Latvijas Lauku konsultāciju un izglītības centra valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Cimermanis, Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras direktors Kaspars Rožkalns, Rimi Latvia Kategoriju departamenta direktors Milans Blūms un uzņēmuma Kvalitātes vadītāja Māra Tamane, SIA Milzu! īpašnieks un Eiropas Inovāciju un tehnoloģiju institūta zināšanu kopienas EIT FOOD RIS (Region Innovation Scheme) politikas padomes loceklis Enno Ence, kā arī vietējie ražotāji, kas dalās savā nesenajā izaugsmes pieredzē – Zivs uz ledus, Pupuchi, Smalkais muslis un graudaugu pārslas Milzu!.

Pirmā sesija plkst. 10.00: Meklējam ražotāju!

Rimi sortiments katru gadu tiek papildināts ar produktiem, ko piegādā vairāki desmiti jaunu vietējo ražotāju. Lai arī ražotāji samērā aktīvi uzrunā lielveikalu ar savu produktu piedāvājumiem un ļoti aktīvi konkurē tradicionālo produktu kategorijās, iezīmējas tendence, ka nenosegtas paliek daudzas mūsdienu pircēju pieprasījumā aktuālas jaunu produktu nišas. Šobrīd vislielākais pieprasījums ir pēc tītara un citām diētiskajām gaļām, kazas piena produktiem un vegāniem un veģetāriešiem piemērota uztura, tāpat vienmēr aktuāli ir arī bioloģiski audzēti vietējie augļi un dārzeņi. Šobrīd vien tiek meklēti piegādātāji vismaz 10 produktu kategorijās.

Tādēļ pirmajā foruma sesijā Rimi Latvia Kategoriju departamenta direktors Milans Blūms iepazīstina, kāds ir sadarbības ceļš, lai ražotāja produkts nonāktu lielveikala plauktā. “Kategorijas, kurās šobrīd meklējam vietējos piegādātājus, ir gaļa – trusis, jērs, kā arī tītara gaļas produkti. Tāpat aktuālas ir bezlaktozes un bezglutēna kategorijas, kā arī kazas piena produkti – sieri, jogurti. Trešā niša ir piedāvājums veģetāriešiem un vegāniem, kur it kā visu laiku parādās dažādi jaunumi, bet attīstām beyond meat jeb “labāks par gaļu” kategoriju – gaļas aizstājēju ar pievienoto vērtību. Ārvalstu ražotāju alternatīvas izvēlamies lielākoties vietējā piedāvājuma trūkuma dēļ. Pat ja atsevišķās kategorijās vietējo produktu izmaksas ir lielākas nekā importēto ražojumu izmaksas, pircēji novērtē vietējo produktu kvalitāti un garšu, tāpēc priekšroku dodam vietējiem,” stāsta Milans Blūms.

Otrā sesija plkst. 11.00: Kā nepaklupt ceļā uz izaugsmi – četru ražotāju pieredzes stāsti

Konkurence tradicionālo produktu kategorijās ir liela – pārskata laikā, kas tiek veikts reizi gadā, vienā kategorijā var ienākt ļoti daudz piedāvājumu, piemēram, vairāki simti desu. Tikmēr Rimi veikalu plauktos ir vieta arī jauniem un mazāk zināmiem zīmoliem, kas spēj piedāvāt aktuālus, inovatīvus, kvalitātes prasībām atbilstošus produktus un nodrošināt pastāvīgas piegādes. Nereti tieši šādi jauni un inovatīvi produkti spēj iekarot pircēju uzmanību, lai kļūtu par savas jomas veiksmes stāstiem.

Vietējiem ražotājiem ir iespēja spert pirmos soļus lielveikalā ar Rimi koncepta veikalu Klēts starpniecību. Turklāt runa ir par ļoti daudzveidīgu vietējo ražotāju spektru – no lieliem uzņēmumiem, kas sadarbojas ar vairākiem mazumtirdzniecības tīkliem un eksportē, līdz unikālām mazām saimniecībām vai mājražotājiem, kas var nodrošināt tikai ierobežotu vai sezonālu sortimentu. Klēts vienuviet pastāvīgi piedāvā ap 3000 produktu no 250–300 ražotājiem. Nereti produkti no Klēts sortimenta pārceļas uz Rimi plauktiem, un uzņēmums, kurš sākotnēji piegādājis dažus iepakojumus savas produkcijas, nu apmierina simtiem un pat tūkstošiem pircēju vēlmju. No šāda atspēriena punkta izauguši tādi pircēju iemīļoti produkti kā dārzeņu biezeņi Rūdolfs, MILZU! pārslas, cūku pupu uzkodas Pupuchi vai Raiskumieša alus un maizes izstrādājumi.

Skaties forumu Audzē Latviju un uzzini, kā savus produktus radīja un attīstīja tādi vietējie ražotāji kā Zivs uz ledus, Pupuchi, Smalkais muslis un graudaugu pārslas Milzu!.

Trešā sesija plkst. 12.00: Diskusija “Vai Latvijas Silīcija ieleja jāmeklē pārtikas nozarē?”

Galvenais šķērslis, kas liedz vietējiem ražotājiem iekļūt lielveikalu sortimentā, ir laušanās slēgtās durvīs, mēģinot piedāvāt vēl vienu produktu, kam ir jau simtiem analogu: vēl vienu desu, vēl vienu ūdens veidu utt. “Skaidrs, ka radīt inovatīvu produktu vai izaudzēt bioloģisku ābolu nav viegli, taču tieši to sagaida pircēji. Arī kvalitātes prasības ir augstas, bet, ja ir lieliska ideja, mūsu speciālisti palīdzēs to sakārtot. Nu jau iecienītie zīmoli Rūdolfs un Avenei fantastiskus produktus radījuši savās mājas virtuvēs un kopā ar Rimi speciālistiem tos pozicionējuši tirgū. Viegli tas nav, taču var dot labu atspēriena platformu – piemēram, Karavela zivju konservi šobrīd ir nopērkami Rimi mātes kompānijas ICA veikalos Zviedrijā,” saka Milans Blūms.

Tādēļ jauno ražotāju izaugsmes foruma noslēgumā nozares speciālisti kopā ar pieredzējušiem ražotājiem diskutē, kādas izaugsmes perspektīvas ir Latvijas pārtikas ražotājiem, kā piesaistīt investīcijas un sasniegt pasaules tirgu, bet vienlaikus neaizmirst par dažādiem aktuālajiem ikdienas izaicinājumiem.

“Ātrie randiņi” pārtikas ražotājiem

Rimi vienmēr ir gatavs sadarboties ar jauniem vietējiem ražotājiem, kas spēj piedāvāt pircējiem aktuālus produktus. Viens no foruma mērķiem ir parādīt, kā lielveikals var kļūt par izaugsmes platformu mazajiem pārtikas ražotājiem. Tāpēc foruma laikā tiek pieteikta arī īpaša iespēja pārtikas ražotājiem reģistrēties “ātro randiņu” sesijai ar Rimi Iepirkumu daļas speciālistiem, lai individuāli pārrunātu potenciālās sadarbības iespējas un noskaidrotu visus interesējošos jautājumus par sava produkta nokļūšanu Rimi veikalu plauktos.

Pieteikties “ātrajam randiņam” ar Rimi iepirkumu speciālistu var, apmeklējot vietni www.rimi.lv/audzelatviju

Komentāri (1)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu