Audi Q4 e-tron: dinamika varēja būt labāka, taču sniedzamība ir solīda

CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Audi elektromobiļu kampaņu aizsāka iespaidīgie e tron un e tron Sportback. Taču rūpnīcas dzīlēs jau tapa pirmais bezizmešu Audi uz jaunās elektromobiļu platformas - Q4 e tron. Atbilstoši modeļu hierarhijai tas ieradās vēlāk par Volkswagen ID.4 un Škoda Enyaq iV, un te nu tas ir - dzīvē vēl daudz skaistāks nekā bildēs.

Lai sasniegtu klimata mērķus, Eiropai elektromobiļus vajag kā ēst. Arī tādus, ka pievelk ne tikai ar nulles izmešiem, bet zīmola spēku un atbilstošu sniegumu. Šis Audi Q4 e tron vēl nav pats jaudīgākais. 80 kilovatstundu baterija darbina vienu, aizmugurē novietotu elektromotoru. Jā, neparasti, taču šis Audi ir, kā mēdz teikt, klasika. 150 kilovati nodrošina gandrīz divtonnīgajam krosoveram diezgan labu paātrinājumu - 8,5 sekundes līdz simtam. Jauno Q4 e tron izmēģināsim kopā ar pārliecinātu elektromobilitātes aizstāvi. Ansis Valdovskis ir AS "Latvenergo" elektrotransporta uzlādes tīkla attīstības vadītājs. Viņa ieskatā elektriskā Q4 dinamika ir pietiekama, taču āriene rada sajūtu, ka tas būs vēl sportiskāks.

Pats interesantākais, ka Q4 e tron ārieni definē ne tik daudz sportiskums kā sniedzamība. Automašīnas virsbūvē ir desmitiem nemanāmu detaļu, kas samazina gaisa pretestību un palielina sniedzamību. Piemēram, spoguļi palielina sniedzamību par 2 km, bet spoilers aizmugurē – par 12 km.

Gribētos arī, lai elektromobiļi kļūtu lētāki. Latvenergo prognozē, ka cenas starp līdzvērtīgiem iekšdedzes un elektroauto izlīdzināsies jau 2025.gadā.

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Ansis Valdovskis: "Un tur vēl summā jārēķina vēl viens aspekts – dzīves cikla izmaksas –, kas ir par kārtu zemākas. Un tad jauno auto tirgus mainīsies."

Pa to laiku tirgus dalībnieki meklē jaunas iespējas un nišas. Skatoties uz Q4 e tron, grūti saprast tā izmērus. Būdams 4,6 m garš, tas ir kompaktais SUV. Salonā atrodams kaut kas no jaunā Audi A3, piemēram, klimata iekārtas bloks. Toties vietas aizmugurē ir vairāk, gluži kā vidējā sedanā. To panāk elektromobiļu specifiskā arhitektūra, kurā vairs nav vietas tradicionālajam dzinējam.

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Audi izdevies uzturēt līdzsvaru starp ekonomiskiem apdares materiāliem un ekskluzīviem risinājumiem. Jaunums ir amerikāņu firmas Sonos audiosistēma. Tāda ir pirmo reizi Audi markas automašīnās.

Elektrisks Audi nav lēts prieks. 50 500 sākuma cenai pievienojot kārdinošus ingredientus, Q4 e tron kļūst 75 000 eiro vērts. Saprotami inovatīvam Audi, bet nepaceļami plašākam pircēju lokam. Ansis Valdovskis mierina – viss drīz mainīsies.

Ansis Valdovskis: "Mana prognoze, ka situācija varētu būt līdzvērtīga. Būs stimuls. Mazlietoti un lietoti ieplūdīs Latvijas tirgū. Šīs izmaiņas notiek strauji, un nu jau par 10 000 eiro var atrast auto, kas spējīgi nobraukt 100 - 150 km. Tā vairs nav tikai turīgo cilvēku izvēle...."

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Audi Q4 40 e-tron

+ dizains

+ inovācijas

+ gaita

- dažādi apdares materiāli

- augsta pilnā cena

Tehnika

Dzinējs: EV

Jauda: 150 kW

Paātrinājums: 8,5

Patēriņš: 17,3 kWh/100 km

Sniedzamība/baterija, km/kWh: 447/82

CO2: 0

Cena: no 50 500 eiro

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām
KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu