Uzņēmēji norēķinu kontus bankā "Luminor" varēs atvērt attālināti

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Paula Čurkste/LETA

Sākot no oktobra uzņēmēji varēs atvērt jaunu norēķinu kontu "Luminor" bankā attālināti no jebkuras vietas pasaulē, pavēstīja bankas pārstāvji.

Līdz šim konta izveide bez bankas filiāles apmeklējuma tika piedāvāta tikai privātpersonām un uzņēmumiem, kas ir esošie bankas klienti, tāpēc jaunais risinājums atvieglos konta atvēršanu laikā, kad ir ieteicams samazināt klātienes tikšanās, skaidroja "Luminor" pārstāvji.

"Luminor" biznesa attīstības vadītāja Baltijā Jekaterina Ziniča pavēstīja, ka Covid-19 pandēmija būtiski veicināja daudzu pakalpojumu digitalizāciju un pāreju uz tiešsaistes darbību. Gan no esošajiem, gan jauniem bankas klientiem - uzņēmējiem, pērn novērota nemainīgi liela interese par jaunu norēķinu kontu atvēršanu.

Ziniča skaidroja, ka visbiežāk jaunus kontus atver mazie un vidējie uzņēmumi, kas veido gandrīz 85% no visiem atvērtajiem "Luminor" norēķinu kontiem juridiskām personām. Pāreja uz attālinātu konta atvēršanu ir pašsaprotams digitāls risinājums, kas klientiem radīs papildu ērtības un ietaupīs laiku, piebilda Ziniča.

Jaunais risinājums ļauj veikt klienta identifikāciju attālināti, izmantojot vairāku līmeņu pārbaudes, tostarp automatizētu klienta datu un dokumentu pārbaudi datu bāzēs un reģistros. Tāpat tiek veikta normatīvajos aktos paredzētā klienta biometrisko datu apstrāde.

Attālinātā konta atvēršana "Luminor" bankā būs pieejama Latvijā reģistrētiem uzņēmumiem, kuru paraksttiesīgajām personām ir iespēja parakstīt pieteikumu ar "Smart-ID" ar kvalificētu elektronisko parakstu, bet drīzumā arī ar eID elektronisko parakstu. Pēc pieteikuma saņemšanas ar uzņēmuma pārstāvi sazināsies bankas darbinieki, lai atbilstoši katra klienta vajadzībām izveidotu uzņēmumam piemērotāko pakalpojumu klāstu. Gadījumos, ja paraksttiesīgā persona vēl nav "Luminor" bankas klients, papildus tiek veikta attālinātā identifikācija ar videozvana starpniecību.

Arī gadījumos, kad uzņēmuma biznesa apjomi pieaugs un būs nepieciešami papildu produkti - klients sev nepieciešamos pakalpojumus varēs pieteikt attālināti, un klātienes filiāles apmeklējums vairs nebūs nepieciešams.

2021.gada septembrī veiktajā "Luminor" bankas aptaujā 34% mazie un vidējie uzņēmumi Latvijā norādīja, ka nākamajā gadā plāno savas uzņēmējdarbības attīstību un paplašināšanu. Savukārt 13% akcentēja, ka to tālākās darbības pilnveidošanai tiks piesaistīti arī papildu līdzekļi - aizdevums un attiecīgi, iespējams, būtu nepieciešama arī jauna norēķina konta atvēršana.

Attālināto servisu palīdz nodrošināt "Luminor" bankas partneris Lietuvas uzņēmums "Ondato", kas atbild par klientu identifikāciju un datu sinhronizēšanu ar ārējām datu bāzēm.

2020.gada sākumā, pirms pandēmijas, "Luminor" banka ieviesa līdzīgu inovatīvu risinājumu arī privātpersonām, kas piedāvā iespēju kļūt par bankas klientu, veicot visas nepieciešamās darbības pilnībā attālināti.

"Luminor" bankas aptauja tika veikta 2021.gada septembrī sadarbībā ar tirgus izpētes kompāniju "Norstat", aptaujājot vairāk nekā 750 Baltijas mazo un vidējo uzņēmumu (MVU) vadītājus vai finanšu direktorus.

"Luminor" ir trešais lielākais finanšu pakalpojumu sniedzējs Baltijas valstīs ar aptuveni 900 000 klientu, vairāk nekā 2300 darbiniekiem. "Luminor" pašu kapitāls veido 1,7 miljardus eiro, pirmā līmeņa pamata kapitāla rādītājam (CET1) sasniedzot 23,1%.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu