Viņa majestāte Multivans VII. Pirmais brauciens ar septiņvietīgo limuzīnu no Hannoveres (10)

CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Kopš Eiropas autobūvē iestājušies nemierīgi laiki, mēs nevaram būt droši ne par ko, arī par to, vai rīt vēl varēs nopirkt gadu desmitiem ražotas automašīnas, piemēram, Volkswagen Multivan.

Ja Volkswagen T5, T6 un T6.1 paaudzes skaita kopā, tad iznāk, ka Eiropas iekārotākais buss noturējies ražošanā garus 18 gadus. Kad mūs sasniedza ziņas par pavisam jaunu Multivan, tām pa priekšu joņoja satrauktas vēstis par to, ka tas būs pavisam citāds auto un no klasiskā Multivana nebūs palicis gandrīz nekā. Tā nu nācās aizbraukt uz Vāciju un iepazīties ar jauno Volkswagen busu pašiem.

Raidījuma TV Auto ziņas vadītājs Normunds Avotiņš: "Pilnīgi saprotu, kāpēc visi uzreiz pievērš uzmanību priekšai. Tā patiesi atšķiras no līdzšinējiem Hannoveres ražojumiem. Taču dizains nav galvenais. Šis Multivan būtībā ir vieglā automašīna. Būvēts uz Volkswagen MQB platformas, kas ir jauno pasažieru VW pamatā. Tas Multivan konstrukciju, uzbūvi un izskatu ir radikāli mainījis." 

Jautājums tikai, vai uz labu vai ļaunu? Jaunais Multivan ir vieglāks un zemāks. Jumta augstums ir tikai 1,9 m, lai busiņš droši varētu patverties pazemes stāvvietās. Pēc labas tradīcijas Multivan ir gandrīz piecus metrus garš, taču ir arī par 20 cm pagarināts modelis. Riteņu bāze gan paliek nemainīga.

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Normunds Avotiņš: "Tas, protams, bija tikai laika jautājums. Kad tad VW people mover kļūs par plug in hibrīdu? Jaunajā Multivan tas ir noticis. Spārnā ir vāciņš, un mašīna ir pa pusei elektriska."

Ar 218 ZS hibrīds ir pagaidām jaudīgākais Multivan. Te izmantota pārbaudītā Volkswagen sistēma ar 1,4 TSI dzinēju, sešpakāpju DSG un 10,4 kWh bateriju.

Normunds Avotiņš: "Nu jā. Šis ir pavisam citāds auto nekā mums ierastais Multivan. Viss ir kā vieglajā auto, bet arhitektūra ir svaigāka nekā jaunākajos pasažieru VW."

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Lai atstātu brīvu vietu starp sēdekļiem, pārnesumkārbas puļķis ielikts tieši panelī. Septiņātrumu DSG vadība ir elektroniska, un manuālo kārbu jaunajam Multivan nav vispār.

Normunds Avotiņš: "Tā kā jaunais Mulltivan būvēts uz vieglo auto platformas, viss ir citādi, ieskaitot braukšanu. Priekšējais stikls ir tālāk, tas ir daudz slīpāks nekā minivenos. Saliekot kopā visu, kas man apkārt, rodas sajūta, it kā vadītu ātrvilcienu."

Slīpā priekša un zemāks jumts samazina gaisa pretestību. Un, ļaudis, Multivan ir ātrs. Patiešām ātrs.

Komentāri (10)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu