Robotizācijas jautājums nonācis arī Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācija (OECD) dienaskārtībā, kas jaunākajā ziņojumā «Digital Education Outlook 2021: Pushing the frontiers with AI, blockchain and robots» izcēlis trīs nozīmīgus digitālās izglītības laukus – mākslīgo intelektu, robotus un blokķēdes.
«Mākslīgajam intelektam (AI), blokķēdei un robotiem ir spēcīgs potenciāls, lai paātrinātu Eiropas attīstību un atbalstītu nākamās paaudzes profesionāļu izglītību. Izglītība ir ļoti piesātināta ar datiem, kurus var optimizēt un analizēt, lai uzlabotu šīs sistēmas, un, izmantojot jaunus risinājumus, klases un izglītības iestādes var tikt atjauninātas un nodrošināt, ka tās ir uzņēmīgākas pret nākotnes jauninājumiem,» teikts ziņojumā.
Ziņojumā ir skaidri norādīts, ka skolām ir jāizmanto pēdējā gada laikā uzkrātā pieredze, lai noteiktu nepilnības un atklātu digitālos risinājumus, lai uzlabotu savu izglītības piedāvājumu. Divus gadus pirms pandēmijas OECD TALIS aptaujā atklājās, ka tikai puse skolotāju ļāva izmantot tehnoloģijas skolēnu projektos. Pašreizējos apstākļos sagaidāms, ka arvien vairāk pedagogu pievērsīsies digitālajām inovācijām, jo nav iespējams optimizēt tehnoloģiju mācībām, nenostādot skolotājus šī procesa centrā. Un, iespējams, vistiešākā ietekme būs tehnoloģiju saskaņotai izmantošanai klasē. Digitālo tehnoloģiju un inovāciju integrācija izglītībā ļauj skolotājiem saņemt un sniegt reāllaika atgriezenisko saiti, palīdzot viņiem arī pārvaldīt pāreju starp dažādiem uzdevumiem un mācību pieejām.
Raksts tapis projekta #RītdienasEs ietvaros. Projekts ir īstenots ar Eiropas Savienības finansiālo atbalstu.