SPRK saņemto sūdzību skaits par pasta pakalpojumiem pērn samazinājies par 40%

TVNET/LETA
SPRK saņemto sūdzību skaits par pasta pakalpojumiem pērn samazinājies par 40%
Facebook LinkedIn Draugiem Twitter
Comments
Foto: Paula Čurkste/LETA

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijā (SPRK) pagājušajā gadā saņemtas 20 pasta pakalpojumu lietotāju sūdzības, kas ir par 40% mazāk nekā gadu iepriekš, tostarp desmit sūdzības saņemts par VAS "Latvijas pasts",  informē SPRK pārstāvji.

Savukārt sešas par SIA "DPD Latvija", trīs par SIA "Omniva" un viena par SIA "DiamondTS".

Tāpat pērn sniegtas 220 konsultācijas telefoniski par pasta pakalpojumiem un ar tiem saistītiem jautājumiem.

SPRK galvenais pasta tirgus pakalpojuma eksperts Bruno Frīdenbergs-Ansbergs norāda, ka saņemto rakstisko sūdzību skaits nav liels, jo ar tām pie SPRK ir iespēja vērsties pēc tam, kad sūdzības iesniedzējs nav apmierināts ar saņemto atbildi no konkrētā pasta operatora.

Viņš skaidro, ka pēc sūdzības saņemšanas SPRK veic izvērtējumu un sniedz atbildi, lai palīdzētu pasta pakalpojumu lietotājiem problēmas atrisināt.

Vairāk nekā puse jeb 55% SPRK saņemto pasta pakalpojumu sūdzību pērn bija par nozaudētiem un bojātiem sūtījumiem. No tām trešā daļa gadījumu atzīti par nepamatotiem, tostarp visi par sūtījumu bojājumiem un puse saņemto sūdzību par nozaudētajiem sūtījumiem. Gadījumos, kad SPRK sūdzības atzinusi par pamatotām, sūdzības iesniedzējs saņēmis kompensāciju no attiecīgā pasta operatora atbilstoši normatīvtu prasībām.

Frīdenbergs-Ansbergs skaidro, ka sūdzības par nepamatotām SPRK atzinusi gadījumos, kad sūtījuma satura bojājumi radušies neatbilstoša iepakojuma dēļ vai kad bojājumi nav konstatēti pasta darbinieka klātbūtnē, kad ne akta sastādīšana un līdz ar to arī kompensācija vairs nav iespējama. Lai no šādiem nepatīkamiem pārsteigumiem izvairītos, SPRK aicina sūtījumus vienmēr atbilstoši iesaiņot un rūpīgi iepazīties ar pasta komersanta nosacījumiem.

Otrs pērn lielākais SPRK saņemto sūdzību skaits jeb 25% bija par pasta sūtījumu piegādēm. Sūdzības bija par reģistrētu pasta sūtījumu piegādi, iekšzemes sūtījumu izsniegšanas kavēšanos un pārrobežu sūtījuma piegādes kavēšanos. Šajā pozīcijā, salīdzinot ar 2020.gadu, vērojams sūdzību skaita samazinājums saistībā ar Covid-19 izplatības novēršanas pasākumiem, kas pamazām tika atcelti. Proti, starp vairākām valstīm bija ierobežoti starptautiskie pasažieru pārvadājumi, kā rezultātā kavēta arī pasta sūtījumu apmaiņa ar ārvalstīm.

Savukārt 15% gadījumu sūdzību iemesls bijis dažāds - neapmierinātība pausta par sūtījuma no trešajām valstīm muitas nodevas aprēķinu un lūgumu SPRK vērtēt līguma, kas noslēgts starp lietotāju un pasta komersantu, noteikumus un to ievērošanu, bet 5% - par nepiegādāšanu mainītajā adresē, kas bija novēloti mainīta.

Pasta pakalpojumi ir regulējami sabiedriskie pakalpojumi, kurus iedala tradicionālajos pasta pakalpojumos, eksprespasta, kurjerpasta un abonēto preses izdevumu piegādes un ar to saistītajos pakalpojumos. Lai sniegtu pasta pakalpojumus, pasta operatoriem jāreģistrējas SPRK uzturētajā pasta komersantu reģistrā. SPRK datu bāzē šobrīd reģistrēti 69 pasta komersanti.

Pasta nozarē SPRK kvalitātes prasības un tarifus stiprina tikai universālā pasta pakalpojuma sniedzējam (kas izvēlēts konkursa kārtībā un kuram jānodrošina tradicionālie pasta pakalpojumi un abonēto preses izdevumu piegādes), kas šobrīd ir "Latvijas pasts". Pēc "Latvijas pasta" datiem, pērn kopumā saņemtas un izskatītas 1185 sūdzības, no kurām 36% bija pamatotas.

Tēmas
Aktuālais šodien
Jaunākās ziņas
Svarīgākais
Uz augšu