Honda nodod ekspluatācijā 124 miljonus vērtu jaunākās paaudzes vēja tuneli

TVNET Auto
CopyLinkedIn Draugiem X
Honda vēja tunelis
Honda vēja tunelis Foto: Publicitātes foto

Honda Motor ir nodevis ekspluatācijā jaunu vēja tuneli pilna izmēra maketu un automašīnu prototipu aerodinamikas testēšanai. Līdz šim uzņēmuma Ziemeļamerikas nodaļai nebija savas aerodinamiskās laboratorijas, bet tagad ir un atrodas Ohaio (ASV). Kopējie ieguldījumi objektā ar nosaukumu HALO (Honda Automotive Laboratories of Ohio) sasniedza 124 miljonus ASV dolāru.

Iepriekš, būvējot automašīnas Ziemeļamerikas vajadzībām, Honda līdzīgas ietaises bija jāīrē no ārējiem uzņēmumiem. Bet tagad Honda varēs aerodinamiskos un aeroakustiskos testus veikt pati savā vēja stacijā. Tas ir būtiski, jo Honda rūpnīcas ASV un Kanādā 2021. gadā kopumā saražoja 1,3 miljonus transportlīdzekļu, kamēr zīmola dzimtajā Japānā – 615 tūkstošus. Modeļi Ziemeļamerikas tirgum galvenokārt tiek izstrādāti uzņēmuma ASV nodaļā, tāpēc Ohaio uzbūvētais vēja tunelis būs sevišķi noderīgs.

Japānas ražotājs HALO sauc par "vismodernāko vēja tuneli pasaulē". Tā "sirds" ir ventilators ar 8 metru diametru, kura 12 oglekļa šķiedras lāpstiņas griežas tikai ar 4 milimetru atstarpi līdz caurules sienām. 

Foto: Publicitātes foto

Ventilatoru darbina 5 megavatu (6798 ZS) elektromotors, kas to griež līdz maksimālajam ātrumam 250 apgr./min. Pie šāda ātruma ģenerētās vēja plūsmas ātrums ir 310 km/h un tas nozīmē, ka vēja tunelī var testēt plaša spektra produkciju – sākot no visparastākajiem ielas automobiļiem un beidzot ar IndyCar bolīdiem.

Grīdā esošie sensori var noteikt spiediena izmaiņas līdz pat 250 G, ļaujot precīzi novērtēt piespiedējspēku. Sistēma spēj arī veikt aeroakustiskos testus, lai samazinātu pretvēja trokšņus. Skaņu mēra ar 502 mikrofonu masīvu, kas atrodas katrā transportlīdzekļa pusē un virs tā. Vēl 54 tiek uzstādīti automašīnas iekšpusē.

Testu laikā automašīnas atrodas uz pagriežamas platformas, kas rotē 180 grādu diapazonā. Tas nozīmē, ka vēja tunelī var novērtēt aerodinamiku un aeroakustiku ne tikai frontālajos vējos, bet arī sānvējā. 

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X

Tēmas

Nepalaid garām!
Uz augšu