Sākts "LDz infrastruktūras" likvidācijas process

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Evija Trifanova/LETA

Sākts VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) meitasuzņēmuma SIA "LDz infrastruktūra" likvidācijas process, liecina "Firmas.lv" informācija.

Lēmums par kompānijas likvidācijas sākšanu pieņemts dalībnieku kārtējā sapulcē 2022.gada 10.maijā, savukārt likvidācijas procesa sākums Uzņēmumu reģistrā iegrāmatots otrdien, 17.maijā.

Publiskotā informācija liecina, ka dalībnieku kārtējā sapulcē papildināti arī kompānijas statūti, nosakot, ka darbības izbeigšanas un likvidācijas gadījumā izmaksas kompānijas vienīgajam dalībniekam tiek veiktas naudā un mantas veidā atbilstoši kompānijas atlikušās mantas sadales plānam.

Jau vēstīts, ka Ministru kabinets šogad 11.janvārī nolēma izbeigt LDz izšķirošo ietekmi un līdzdalību meitasuzņēmumā "LDz infrastruktūra".

"LDz infrastruktūra" ir LDz meitasuzņēmums, kas dibināts 2005.gadā LDz reorganizācijas rezultātā. Uzņēmums veic dzelzceļa mašīnu, instrumentu un mehānismu remontu, dzelzceļa mašīnu un tehnoloģisko vagonu iznomāšanu, sliežu metināšanas un garsliežu transportēšanas darbus, kā arī sliežu ceļu kapitālo remontu un būvniecības darbus.

Saistībā ar nepietiekamo komercdarbības apjomu 2020.gada 11.decembrī "LDz infrastruktūra" valde rosināja sākt uzņēmuma likvidāciju.

Satiksmes ministrijā iepriekš skaidroja, ka "LDz infrastruktūra" samazinās apgrozījums, kā arī tās funkcijas dublējas ar LDz un koncerna uzņēmumu "LDz ritošā sastāva serviss", turklāt "LDz infrastruktūra" pārsvarā sniedz pakalpojumus LDz koncerna uzņēmumiem, un tās potenciāls pakalpojumu sniegšanai ārējiem klientiem ir ierobežots.

Uzņēmuma likvidācijas rezultātā LDz iegūs apmēram trīs līdz četrus miljonus eiro naudas atlikumu un būtiskus darbojošos pamatlīdzekļus. Ja LDz veiks darbus attiecībā uz sliežu metināšanu un garsliežu transportēšanu, ieguvums būs šī pakalpojuma izmaksu samazinājums, tādējādi attiecīgi samazināsies no valsts budžeta nepieciešamais līdzekļu apmērs, skaidroja ministrijā.

Ņemot vērā, ka likvidācijas brīdī no LDz bilances būs nepieciešams norakstīt ieguldījumu "LDz infrastruktūra", iepriekš tika aplēsts, ka LDz veidosies pārējās saimnieciskās darbības ieņēmumi aptuveni 1,5 miljonu eiro apmērā.

Tāpat uzņēmuma likvidācijas rezultātā tiks ietaupītas administratīvās izmaksas, kā arī saistībā ar to, ka sliežu metināšanas un garsliežu transportēšanas darbus veiks LDz, tiks panāktas sinerģijas un optimizēta resursu izmantošana. Šo pasākumu kopējā ietekme tiek lēsta kā papildus izmaksu samazinājums 60 000 eiro apmērā ik gadu.

Pēc "LDz infrastruktūras" mājaslapā publiskotās informācijas, 2021.gadā kompānijas apgrozījums, pēc provizoriskiem datiem, bija 2,39 miljoni eiro, kas ir par 41,6% mazāk nekā 2020.gadā, kā arī kompānija cieta zaudējumus 10 241 eiro apmērā, kas gan ir vairākkārt mazāk nekā 2020.gadā.

LDz ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna "Latvijas dzelzceļš" valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī meitassabiedrība "LatRailNet", kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, "LDz Cargo", kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, "LDz ritošā sastāva serviss", apsardzes uzņēmums "LDz apsardze", kā arī loģistikas uzņēmums "LDz loģistika".

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu