PTAC redzeslokā nonāk populārākās tiešsaistes iepirkšanās platformas; konstatētas 75% neatbilstības

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Shutterstock

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) konstatējis dažādas neatbilstības 75% no populārākajās tiešsaistes platformās, piemēram, "AliExpress.com" un "Amazon.com" iegādātajām precēm, trešdien, 15. jūnijā, preses konferencē sacīja PTAC direktore Baiba Vītoliņa.

PTAC pērn realizēja projektu, veicot dažādu preču kontrolpirkumus piecās populārākajās tiešsaistes platformās - "AliExpress.com", "Amazon.com", "eBay.com", "Wish.com" un "Joom.com". Kopumā tika pasūtītas 62 dažādas preces, no kurām tika piegādātas 52 preces. Savukārt 16% preču netika piegādāti, lai gan PTAC atguva naudu par nepiegādātajām precēm, teica Vītoliņa.

Lielākais nepiegādāto preču īpatsvars bija "AliExpress.com" (33%) un "eBay.com" (27%).

Dažādas neatbilstības konstatētas 40 jeb 75% no PTAC iegādātajām precēm, tostarp 17 jeb 33% no iegādātajām precēm neatbilstības bija ar nopietnu un augstu risku. No iegādātajām elektroiekārtām neatbilstības atklātas 61% gadījumu.

Vītoliņa informēja, ka 33 no iegādātajām precēm jeb 63% nebija informācijas par atbildīgo komersantu, 35 precēm jeb 67% nebija informācijas par preces ražotāju, 26 precēm jeb 50% nebija preces identifikatora, bet 19 precēm jeb 37% nebija CE marķējuma.

Tāpat PTAC konstatēja, ka nevienai no piegādātajām precēm nebija instrukcija latviešu valodā, bet 58% gadījumu vispār nebija lietošanas instrukcijas.

Veiktā pētījuma laikā PTAC arī konstatēja, ka dažkārt reklāmā norādītā cena neatbilst preces galīgajai cenai. Tāpat konstatēta patērētājus maldinoša informācija, piemēram, jaunā lietotāja atlaide tiek piemērota tikai vienai precei iepirkumu grozā, par ko tiek brīdināts tikai maksāšanas brīdī. Tāpat platformās konstatēti mudinājumi preci iegādāties ātrāk.

Vienlaikus Vītoliņa atzina, ka visās PTAC pētītajās platformās ir norādīta informācija par pārdevēju, informācija par precēm, līguma noteikumi, tiek piedāvāta saziņa ar platformu un tirgotāju.

Vītoliņa sacīja, ka kopumā preču pasūtīšana ir viegla un saprotama, pirms maksājuma veikšanas tiek norādītas gan piegādes izmaksas, gan pievienotās vērtības nodoklis.

Tāpat visās platformās ir iespējama preces atgriešana tirgotājam.

Tomēr, brīdina PTAC, prece realitātē var atšķirties no platformā publicētās fotogrāfijas, prece var tikt piegādāta bojāta, kā arī ļoti viegli var nopirkt nedrošas un prasībām neatbilstošas preces.

PTAC ir valsts pārvaldes iestāde Ekonomikas ministrijas pārraudzībā, kas īsteno patērētāju tiesību un interešu aizsardzību.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X

Tēmas

Svarīgākais
Uz augšu