"Rail Baltica" projekta īstenošanai vajadzīgs lielāks Eiropas Komisijas atbalsts (1)

TVNET | FINANCENET
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Publicitātes foto

Pirmdien Briselē notika Satiksmes ministrijas valsts sekretāres Ilondas Stepanovas un valsts sekretāres vietnieka Dina Meriranda tikšanās ar Eiropas Komisijas Transporta ģenerāldirektorāta vadītāju Henriku Hololeju. Tikšanās laikā tika pausta nostāja par plānotajām izmaiņām normatīvajā regulējumā un tika pārrunāti Latvijai būtiski jautājumi transporta attīstībā - tostarp par "Rail Baltica" projektu un tā ieviešanas gaitu.

“Ņemot vērā ģeopolitisko situāciju, Latvijas savienojamība ar Eiropu kļūst arvien aktuālāks jautājums. Mūsu prioritāte ir "Rail Baltica" projekta īstenošana, kas nodrošinās dzelzceļa savienojumu ar Eiropu,” uzsvēra Stepanova.

"Rail Baltica" dzelzceļa līnija ir iztrūkstošais posms vienotajā Eiropas transporta TEN-T koridorā.

Tikšanās laikā Stepanova informēja par jau paveikto "Rail Baltica" projekta ieviešanā, uzsverot, ka Latvija rēķinās ar Eiropas Komisijas atbalstu un Eiropas Savienības fondu pieejamību, lai paātrinātu projekta īstenošanu.

Vienlaikus viņa akcentēja, ka jaunās TEN-T attīstības vadlīnijas nedrīkst mazināt "Rail Baltica" kā prioritāra projekta nozīmi. Puses pārrunāja Eiropas Komisijas šī gada jūlijā publicēto pārskatīto TEN-T regulu, kas attiecas uz dzelzceļa transportu.

Tāpat Stepanova pauda Latvijas konceptuālu atbalstu Eiropas zaļajam kursam, vienlaikus uzsverot, ka Latvija gaida elastīgāku pieeju attiecībā uz alternatīvās degvielas regulējumu (Alternative Fuel Regulation). Regulējumā ir jāparedz diferencēta pieeja, nosakot prasības izbūvēt uzlādes stacijas, t.sk. lieljaudas, atkarībā no satiksmes intensitātes un apdzīvotības, kas dalībvalstīs atšķiras.

Tiekoties abas puses pauda vienotu viedokli, ka Ukrainas ekonomikas atveseļošana un pasaules pārtikas tirgus stabilizācija ir šī brīža augstākā prioritāte. Stepanova augstu novērtēja Baltijas ostu koridora izveidi un iespēju starpvalstu forumā pārrunāt izaicinājumus un meklēt alternatīvus risinājumus graudu kravu pārvadājumiem no Ukrainas. Vienlaikus viņa norādīja, ka Baltijas koridors ir fragmentēts un nestabils un, lai arī lauksaimniecības kravas no Ukrainas Latvijā vēl nav ienākušas, dzelzceļa industrija un stividori strādā, lai piesaistītu lauksaimniecības kravas no Ukrainas.

Puses pārrunāja arī izaicinājumus ar Eiropas Savienībā ieviesto sankciju piemērošanu ar Krieviju saistītiem lidaparātiem.

Komentāri (1)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu