Krievijas auto tirgu "okupē" Ķīnas ražojumi

TVNET | FINANCENET
Krievijas auto tirgu "okupē" Ķīnas ražojumi
Facebook LinkedIn Draugiem Twitter
Comments 3
Foto: Reuters / Scanpix

2022. gada beigās Krievijas tirgū palikuši vien 14 automobiļu zīmoli, no kuriem tikai trīs ir vietējā ražojuma. Pārējie visi – Ķīnas zīmoli, vēsta “The Moscow Times”.

Krievijas automobiļu dīleru asociācijas ziņojumā teikts, ka Krievijas autotirgu par 78% ir pārņēmuši Ķīnas autoražotāji, jo tirgū sastopami 11 Ķīnas autoražotāju zīmoli, kamēr tikai trīs ir vietējā ražojuma.

Tiek norādīts, ka “Mercedes”, “Volkswagen”, “Porsche”, “Opel” un citu Rietumvalstu zīmolu vietā Krievijas iedzīvotājiem ir izvēle starp “Lada”, GAZ, VAZ un 11 Ķīnas zīmoliem – “Chery”, “Geely”, “Haval”, “Jac”, “Faw”, “Dongfeng”, “Changan”, “Exeed”, “Gac”, “Foton” un “Omoda”. Visi Eiropā, ASV un Korejā ražotie zīmoli ir pārtraukuši darbību Krievijas tirgū, reaģējot uz Krievijas sākto karu Ukrainā. Kopumā Krievijā darbību apturējušas 16 no 19 autobūves rūpnīcām.

Aģentūras “Autostat” dati liecina, ka no janvāra līdz novembrim Ķīnas automobiļu daļa Krievijas tirgū ir ievērojami pieaugusi – novembrī tika pārdotas 16 138 Ķīnā ražotas automašīnas, lai gan janvārī to skaits bija 8235.

Ņemot vērā konkurences samazināšanos, no tirgus aizejot Rietumu zīmoliem, ievērojami pieaugusi “AvtoVAZ” tirgus daļa – līdz 46,8%. Tiesa, tas noticis uz morāli novecojušo “Lada Granta” un “Lada Niva” pārdošanas apjomu palielināšanās rēķina.

“Avtostat” norāda, ka vidēji Krievijā jauns automobilis maksājis 2,29 miljonus rubļu (34,7 tūkstošus eiro), kas ir par 19% vairāk nekā pērn. Krievijas diktators Vladimirs Putins licis valdībai noteikt pilnīgu kontroli pār Krievijā ražoto automobiļu cenām, nepieļaujot “to nepamatotu paaugstināšanos”.

Izmantojot “pelēko importu”, Krievijas iedzīvotājiem ir iespēja iegādāties arī Rietumvalstu automašīnas, kā BMW, “Toyota”, “Lamborghini”, “Bentley” un daudzas citas markas.

Tirgus dalībnieki gan norāda, ka “pelēkais imports” ir izplatīts vien premium segmentā. Tā, piemēram, Krievijā uzplaucis “nedaudz lietotu” luksusa auto bizness. Ar “pelēkā importa” shēmām valstī tiek ievestas mazlietotas luksusa automašīnas, un tās tiek pārdotas Maskavas centrā esošajos salonos.

Tēmas
Aktuālais šodien
Jaunākās ziņas
Svarīgākais
Uz augšu