Trīs mēneši pēc FTX kraha: kā mainījusies citu kriptobiržu taktika?

TVNET | FINANCENET
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: AP/Scanpix

Pirms nepilna gada virkne kriptovalūtu nozares smagsvaru reklamējās vienā no lielākajiem sporta notikumiem Ziemeļamerikā - “Super Bowl”. Reklāmām tika iztērēti ļoti lieli līdzekļi. Tajās vēstījumi bija “Nenokavē” (FTX) un “Laime kalpo drosmīgajiem” (Crypto.com). Gads ir pagājis, un FTX – bankrotējis.

“The Wall Street Journal” vēsta, ka pašlaik vienīgās reklāmas, ko izmanto kriptonozares dalībnieki, ir savas reputācijas attaisnošanai, kā arī distancēšanās no šaubīgiem tirgus spēlētājiem kā FTX.

“Lielākā problēma ir tā, ka šā gada laikā kriptonozare ir zaudējusi gan investoru un aktīvu turētāju uzticību, gan savu vērtību. Kompānijas turpina meklēt iespējas, kā noturēties virs ūdens, paralēli turpinot mierināt gan investorus, gan kriptoentuziastus, gan valdību aģentūras, ka viss ir kontrolēts,” sacīja zīmolu stratēģijas kompānijas “Wolff Olins” pārstāvis Toms Vatsons.

Jāmaina pieeja

Vēl labu laiku pirms FTX kraha novembrī kripovalūtu tirgotāji ievērojami samazināja izdevumus uz reklāmu kampaņām. Pēc FTX kraha nekas cits jau vairs neatlika, kā pārskatīt reklāmu kampaņas, kurās nereti bija romantizēts skatījums uz kriptovalūtām.

Tirdzniecības kompānija OKX nolēma mainīt savus reklāmas plānus brīdī, kad kļuva skaidrs par FTX krahu.

“Patērētāji vēlas redzēt kampaņas, kurās uzsvērts caurspīdīgums, uzticība un ilgtspēja,” sacīja OKX mārketinga nodaļas vadītājs Haiders Rafīks.

Piemēram, tādi zīmoli kā “Coinbase Global” un “eToro Group” palielināja reklāmas budžetu attiecīgi līdz 2,8 un 1,9 miljoniem dolāru. Lai arī reklāmu skaits ir mazāks nekā pērn, šīs kompānijas ir spējušas kāpināt savus izdevumus reklāmām. Šīs kompānijas mainījušas arī reklāmu saturu, distancējoties no FTX kraha.

Piemēram, vien dažas dienas pirms FTX bankrota “Coinbase” vairākos lielākajos ASV medijos bija sagatavojusi reklāmu lappuses atvēruma izmērā ar uzrakstu “Uzticieties mums”.

Decembrī tika laists klajā jauns sauklis - “Ignorē troksni, turpini būvēt”, uzsverot, ka “Coinbase” ir ilgtspējīga un rūpīgi uzraudzīta kompānija, uz ko neattiecas visas negatīvās ziņas.

Kriptobirža “Coinbase” cenšas palielināt savu uzticamību, cenšoties sevi reklamēt kā “uzticamāko zīmolu nozarē”, kamēr cita kriptobirža “Bittrex Global” sākusi sevi dēvēt “par pasaulē drošāko regulēto digitālo aktīvu biržu”, iekļaujot jaunu reklāmas saukli - “Šeit šodien, šeit rīt”.

“Vienas no lielākajām cilvēku bažām ir tās, ka kriptoaktīvi šodien ir šeit, klātesoši, bet jau rīt tie ir prom, ar visu ieguldīto naudu,” sacīja “Bittrex Global” izpilddirektors Olivers Linčs.

Ir palikušas vien dažas kriptobiržas, kuras izliekas, ka nekas nav noticis, faktiski distancējoties no visām nozarē notikušajām problēmām. Novembrī “Binance” sāka jaunu kampaņu, kurā bija iesaistīta arī portugāļu futbola zvaigzne Krištianu Ronaldu. Kampaņa tika sākta vien dažas dienas pēc FTX kraha, taču – tajā tika ieguldīts liels darbs labu laiku pirms FTX problēmām.

“Binance” uzsver, ka nākotnē mārketings koncentrēsies uz konkrētu produktu piedāvāšanu, taču uzņēmums neplāno distancēties no FTX un tā problēmām.

Daudzi kriptonozares spēlētāji ir samazinājuši tēriņus sabiedrisko attiecību aktivitātēm un centušies uzlabot drošību uzņēmumu iekšienē, kā arī ar biržām saistītajās kompānijās.

Decentralizēto finanšu uzņēmumi, kuri ļauj lietotājiem tiešā veidā tirgoties ar digitālajiem aktīviem bez starpnieku (kā “Coinbase” vai FTX) klātbūtnes, cenšas stiprināt savus zīmolus un uzsvērt savus plusus, esot decentralizētām organizācijām.

Decentralizētās kriptobiržas “dYdX” izpilddirektors Antonio Huliano norādīja, ka decentralizētās biržas, kas tirgojas ar spekulatīviem kriptoaktīviem, ir aktīvi strādājušas pie tā, lai labāk definētu un reklamētu decentralizēto finanšu nozari kā uzticamu biznesa jomas sastāvdaļu.

Decembrī kompānija pieņēma darbā bijušo demokrātu senatora Korija Bukera palīgu Rašanu Kolbertu, kuram nu jālobē decentralizēto finanšu institūciju intereses un jācenšas panākt, ka kriptonozare nenonāk valsts uzraudzībā.

“It īpaši pēc FTX kraha tas ir ļoti svarīgi. Būt neatkarīgiem un decentralizētiem ir ļoti svarīgi visai kriptovalūtu nozarei,” norāda Huliano.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu