Krievijas aviokompānijas sankciju dēļ gatavojas apturēt vietējā ražojuma lidmašīnas

TVNET | FINANCENET
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Reuters / Scanpix

Krievijas aviokompānijas gatavojas pārtraukt lidojumus ar reģionālajām lidmašīnām SSJ-100 aizdedzes sveču deficīta dēļ. Tās tiek izmantotas Krievijas un Francijas dzinējos “SaM146”, vēsta “The Moscow Times”.

Daļēja SSJ-100 lidmašīnu izmantošanas apturēšana varētu notikt jau tuvākajā laikā, bet pēc tam iespējama “pilnīga lidojumu izbeigšana ar šāda tipa lidmašīnām”, brīdinājis “IrAero” ģenerāldirektora vietnieks Vladimirs Panfilovs.

Viņš norāda, ka amerikāņu aizdedzes sveču deficīts, kas radies sankciju dēļ, “apdraud lidojumu grafika izpildi, kā arī apdraud sociāli nozīmīgu reisu veikšanu”. Problēmu apstiprinājušas sešas aviokompānijas, kas ekspluatē SSJ-100 lidmašīnas.

Krievijas rūpniecības sektors piedāvājis vairākus variantus, ar ko aizstāt amerikāņu aizdedzes sveces, bet pagaidām neviens no tiem nav sertificēts. Saistībā ar to pārvadātāji vasarā varētu samazināt ar SSJ-100 lidmašīnām veikto reisu skaitu.

Lidsabiedrībai “Yakutiya” jaunu sveču noliktavās nav – ir atlikušas vairākas lietotas aizdedzes sveces. Tās pietiks līdz 2023. gada beigām.

“Ļoti gaidām, kad Krievijas rūpniecības sektors atrisinās jautājumu par aizdedzes sveču drīzu importa aizstāšanu. Ja tas nenotiks, tad pārvadātājiem būs jāatsakās no “SuperJet” lidmašīnu ekspluatēšanas,” norādījis “Yakutiya” pārstāvis.

Aizdedzes sveču deficīts ir novērojams pat lielākajam “SuperJet” operatoram – lidsabiedrībai “Rossiya”, kas ietilpst “Aeroflot” grupā. Šī iemesla dēļ pavasarī – vasarā tiks izmantotas vien 40% no 76 lidsabiedrības rīcībā esošajām “SuperJet” lidmašīnām.

“Rosteh” pārstāvji uzsver, ka pašlaik tiek aktīvi strādāts pie nozīmīgāko “SuperJet” detaļu importa aizstāšanas. “Aktīvi tiek strādāts pie aizdedzes sveču analogu radīšanas, un šogad ceram ieraudzīt rezultātus,” teikts Apvienotās dzinēju būves korporācijas paziņojumā.

Krievijas Rūpniecības un tirdzniecības ministrija apgalvo, ka Krievijas aizdedzes sveču analogi jau tiek ražoti, tāpēc lidsabiedrības cer, ka jau drīzumā problēmas tiks atrisinātas.

“Solīja, ka vietējā ražojuma sveces būs pieejamas jau šī gada septembrī. Centīsimies turpināt lidojumus ar SSJ-100 lidmašīnām līdz šim laikam,” sacīja “IrAero” ģenerāldirektors Jurijs Lapins.

“Rosteh” pārstāvji norāda, ka tiek darīts viss, lai Krievijas iedzīvotāji varētu turpināt lidot ar SSJ-100 lidaparātiem, kas ir galvenā reģionālo aviokompāniju flotes sastāvdaļa.

Jāatgādina, ka lidmašīna “Sukhoi SuperJet-100” tika izstrādāta kopā ar 20 aviobūves nozares līderiem visā pasaulē. Turboventilatoru dzinējus “SaM146” līdz sankciju ieviešanai ražoja kompānija “PowerJet”, kas ir krievu “ODK-Saturn” un franču “Safran Aircraft Engines” kopuzņēmums.

Tāpat vairākas dzinēju komponentes piegādājusi ASV kompānija “Unison Industries”, tostarp arī aizdedzes sveces. Pēc vairāku avotu teiktā, sveces paredzēts mainīt ik pēc 1000 cikliem (pacelšanās-nosēšanās).

Kopumā “SuperJet” izmanto 12 Krievijas lidsabiedrības, un kopumā tiek izmantotas 160 šāda tipa lidmašīnas. Krievijas valdībā tika izteikti solījumi paātrināt darbu pie tā, lai SSJ-100 lidmašīnas sastāvētu tikai no vietējā ražojuma detaļām.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu