Viens no lielākajiem dzērienu ražotājiem pasaulē iekļauts kara sponsoru sarakstā (1)

TVNET | FINANCENET
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: AP/Scanpix

Ukraina pagājušajā nedēļā uzņēmumu "Pepsico" iekļāvusi starptautisko kara sponsoru sarakstā, kurā iekļauti uzņēmumi, kas atbalsta Krievijas ekonomiku laikā, kad tā īsteno iebrukumu Ukrainā. "Pepsico" ir viens no lielākajiem bezalkoholisko dzērienu ražotājiem pasaulē, un no šī ražotāja produkcijas jau atteikusies aviokompānija "Scandinavian Airlines" (SAS).

Sestdien Norvēģijas televīzijas kanāls TV2 vēstīja, ka SAS lēmusi nekavējoties izņemt no tirdzniecības "Pepsico" produktus, kas bija pieejami lidostu uzgaidāmajās telpās. 

Drīz pēc tam, kad Krievija sāka iebrukumu Ukrainā, "Pepsico" paziņoja, ka pārtrauks ražošanu Krievijā. Tomēr tas netika izdarīts, tieši otrādi - pagājušajā gadā uzņēmums pat palielināja peļņu Krievijā četrkārt, bet Krievijas uzņēmumu daļa "Pepsico" apgrozījumā pieauga no četriem līdz pieciem procentiem. 

Turklāt "Pepsico" īpašumā Krievijā ir 19 rūpnīcas, kurās strādā ap 20 000 cilvēku. 

2022. gada martā kompānija paziņoja, ka pārtrauks ražošanu un savas produkcijas reklāmu Krievijā, reaģējot uz tās agresīvo karu. Tomēr jau pērn augustā "Pepsico" atsāka Krievijā ražot dzērienus "7up" un "Mirinda", tikai ar jauniem nosaukumiem - attiecīgi "Evervess" un "Frustyle". Šī gada martā kompānija sāka ražot "Pepsi" ar jaunu zīmolu, rakstīja "Helsingin Sanomat". 

Kara sponsoru sarakstu sastāda Ukrainas Ārlietu ministrija,  kā arī Nacionālā korupcijas novēršanas aģentūra. Pēc šo iestāžu datiem, "Pepsico" produkcija atrasta arī Krievijas karavīru pārtikas pakās. 

Šajā sarakstā ir vēl vairāki starptautiskie giganti. Piemēram, patēriņa preču ražotājs "Unilever", pārtikas produktu ražotāji "Mars" un "Mondelez". 

Pēdējie divi pērn Krievijā guvuši ļoti lielu peļņu. Jūnijā SAS, Zviedrijas futbola izlase, valsts dzelzceļa kompānija SJ, kā arī  lidsabiedrība "Norwegian" paziņoja par "Mondelez" produkcijas boikotu.

Komentāri (1)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu