ES regulators aizliedz "Facebook" un "Instagram" māteskompānijai mērķētām reklāmām izmantot personas datus

TVNET/LETA/AFP
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Schutterstock.com

Eiropas Datu aizsardzības kolēģija (EDPB) pieņēmusi saistošu lēmumu, kura rezultātā "Facebook" un "Instagram" māteskompānijai "Meta" tiks aizliegts izmantot lietotāju personas datus mērķētai reklāmai.

EDPB trešdien publiskotajā paziņojumā teikts, ka aizliegums būs spēkā visā Eiropas Ekonomikas zonā.

EDPB norādīja, ka šāds lēmums pieņemts pēc Norvēģijas datu regulatora pieprasījuma, kas šā gada sākumā noteica aizliegumu sūtīt "Facebook" un "Instagram" lietotājiem mērķētas reklāmas, pamatojoties uz viņu personas datiem, kurus sociālo mediju platformas apkopo bez viņu skaidras piekrišanas.

EDPB lēmums liek Īrijas datu regulatoram, kura kompetencē ir "Meta" darbība Eiropā, divu nedēļu laikā veikt galīgos pasākumus šajā jautājumā. Paredzēts, ka aizliegums stāsies spēkā nedēļu pēc tam.

EDPB paziņojumā teikts, ka "Meta" otrdien tika informēta par EDPB lēmumu un norādīja, ka kompānija plāno lūgt piekrišanu personas datu izmantošanai mērķtiecīgu reklāmu izvietošanai. "EDPB ņem vērā "Meta" priekšlikumu kā juridisko pamatu izmantot uz piekrišanu balstītu pieeju" un norādīja, ka tas tiek izvērtēts.

"Facebook" 2022.gada beigās Eiropā bija aptuveni 300 miljoni regulāro lietotāju, bet visā pasaulē aptuveni divi miljardi, un eiropieši rada aptuveni piektdaļu no "Meta" reklāmas sludinājumu pārdošanas apjoma. EDPB lēmums var radīt negatīvu finansiālu ietekmi uz "Meta", ja kompānija zaudēs iespēju publicēt mērķētas reklāmas.

EDPB priekšsēdētāja Anu Talusa norādīja, ka lēmums par aizlieguma noteikšanu tika pieņemts pēc tam, kad tika konstatēts, ka "Meta" nav izpildījusi gada beigās izdotos rīkojumus.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu