Aizliegums kuģiem ar Krievijas karogu ienākt Rīgas ostā ir spēkā jau no 2022.gada 16.aprīļa.
Jau ziņots, ka LDz koncerna konsolidētais apgrozījums šogad deviņos mēnešos bija 194,94 miljoni eiro, kas ir par 7,4% vairāk nekā attiecīgajā periodā pērn, bet koncerns strādāja ar 730 000 eiro zaudējumiem pretstatā peļņai pērn.
Vienlaikus LDz māteskompānijas neto apgrozījums 2023.gada deviņos mēnešos bija 123,39 miljoni eiro, kas ir par 18,9% vairāk nekā 2022.gada attiecīgajā periodā, savukārt LDz zaudējumi šogad deviņos mēnešos pieauga un bija 14,415 miljoni eiro.
LDz ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī "LatRailNet", kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, "LDz Cargo", kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums "LDz ritošā sastāva serviss", apsardzes uzņēmums "LDz apsardze", loģistikas uzņēmums "LDz loģistika".
Tāpat ziņots, ka Rīgas brīvostas pārvalde 2022.gadā strādāja ar 39,222 miljonu eiro apgrozījumu kas ir par 14,5% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt Rīgas brīvostas pārvaldes peļņa pērn samazinājās par 11,5% - līdz 1,999 miljoniem eiro.
Rīgas ostā šogad desmit mēnešos pārkrāva 15,691 miljonu tonnu kravu, kas ir par 17,7% mazāk nekā 2022.gada attiecīgajā periodā.
Pērn Rīgas brīvostā pārkrauti 23,52 miljoni tonnu kravu, kas bija par 9,4% vairāk nekā 2021.gadā.
Rīgas osta pēc pārkrauto kravu apmēra ir lielākā osta Latvijā.