Cīņa par zemākām cenām: liels Francijas veikalu tīkls atsakās tirgot populāra zīmola preces (2)

TVNET | FINANCENET
CopyLinkedIn Draugiem X
Paziņojums "Carrefour" veikalā, ka Lay's Čipsi netiks tirgoti nepieņemami augstās cenas dēļ
Paziņojums "Carrefour" veikalā, ka Lay's Čipsi netiks tirgoti nepieņemami augstās cenas dēļ Foto: Reuters / Scanpix

Viena no lielākajām Francijas mazumtirdzniecības ķēdēm “Carrefour” pārtrauks tirgot “PepsiCo” produktus, jo tie kļuvuši pārāk dārgi. Francijas mediji vēsta, ka šī tirdzniecības tīkla veikalos būs izvietots paziņojums, kurā teikts, ka “Pepsi”, “7up” un “Lay’s” čipsi, tāpat kā citu šīs kompānijas zīmolu produkti, vairs netiek tirgoti.

Kā ziņo ar CNN saistītais BFM-TV, “Carrefour” pārtrauks tirgot “PepsiCo” produktus gan Itālijā, gan Spānijā, gan Beļģijā. “PepsiCo” atklāj, ka ilgāku laiku notiek sarunas ar “Carrefour” un “turpinās sarunas ar cerību, ka veikalu tīkls tomēr ļaus nodrošināt kompānijas ražoto produktu pārdošanu”.

“Carrefour” pēdējo divu gadu laikā aktīvi vēršas pret lielākajām patēriņa preču ražotājkompānijām, ar aicinājumu samazināt cenas, kas strauji pieaugušas, atbildot uz enerģijas un citu izmaksu pieaugumu.

“Reuters” septembrī ziņoja, ka lielveikalu tīkls sāka īpašu akciju, izvietojot brīdinājumus pie tām precēm, kuru iepakojumu tilpums ir samazinājies, bet cena – pieaugusi. Tas skāra tādas preces kā “Lindt” šokolādi, “Lipton” ledus tēju un citus.

“Carrefour” vadītājs Aleksandrs Bompārs paziņoja, ka vairāki patēriņa preču ražotāji atsakās sadarboties un samazināt cenas, lai gan izmaksas par daudziem izejmateriāliem ir samazinājušās. Tikmēr “PepsiCo” vadītājs Ramons Lagarta oktobrī sacīja, ka kompānija saskaras “ar augstas inflācijas sekām, kā rezultātā nekas cits neatliek, kā turēt cenas paaugstinātas”.

Sākotnējie dati liecina, ka decembrī Francijā inflācija bija 4,1%, salīdzinot ar 3,9% novembrī. Pārtikas precēm inflācija kritās – no 7,7% novembrī līdz 7,1% decembrī.

“Nestle”, “Unilever”, “Coca-Cola” un “Procter&Gamble” ir palielinājušas cenas saviem produktiem, atsaucoties uz pašu kompāniju augošajiem izdevumiem. Tas radījis spriedzi starp tirgotājiem un ražotājiem – atsevišķos gadījumos tirgotāji atteikušies pārdot preces par viņuprāt, neatbilstoši augstām cenām.

Tā, piemēram, 2022. gadā “Kraft Heinz” apturēja produktu piegādes, piemēram, pupiņas un kečupu lielākajam pārtikas tirgotājam Lielbritānijā “Tesco”. Šī tirgotāja vadība “Kraft Heinz” cenu palielināšanas politiku sauca par neattaisnojamu, tomēr vēlāk tika panākta vienošanās cenas saglabāt iepriekšējā līmenī.

Ražotāju straujais cenu kāpums ir licis mazumtirdzniecības ķēdēm aktīvi attīstīt pašiem savus zīmolus. Tā, piemēram, Bompārs paziņoja, ka “Carrefour” ievērojami palielinās sava zīmola preču lomu, lai tā sasniegtu 40% no kopējā tirdzniecības apjoma.

Komentāri (2)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu