Ziemeļkoreja nezināmu iemeslu dēļ apturējusi bruņojuma piegādes Krievijai (5)

TVNET | FINANCENET
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: AFP / Scanpix

Krievijas kuģi, kuri kopš rudens regulāri kursēja starp Krievijas un Ziemeļkorejas ostām, pārstājuši veikt reisus. Jau teju trīs nedēļas no Ziemeļkorejas netiek piegādāti konteineri, kuros, kā uzskata Rietumvalstu un Dienvidkorejas izlūki un eksperti, tika pārvadāti lādiņi, ko Krievija izmanto Ukrainā.

Piegādes no Ziemeļkorejas Radžinas ostas tika veiktas no augusta beigām. Piegādes ar dažādu intensitāti veica četri konteinerkuģi – “Maija 1”, “Angara”, “Marija” un “Lady R”, vēsta Seulas informatīvi analītiskais portāls “NK Pro”. Tas novēro situāciju, izmantojot satelītuzņēmumus, ko piegādā amerikāņu “Planet Labs”.

Kuģi uz Ziemeļkoreju veikuši vismaz 32 reisus. Tie kursēja starp Radžinu un divām ostām Primorskas apgabalā – Dunajas ciematā, kā arī Vostočnijas ostā pie Nahodkas. Kravas pēc pārkraušanas pa dzelzceļu tiek nogādātas Krasnojarskas apgabala Tihoreckā, kas atrodas 200 kilometru attālumā no Azovas jūras austrumu piekrastes. Iepriekš kuģus “Maija 1”, “Angara” un “Marija” identificēja Karaliskā Apvienoto aizsardzības pētījumu institūta eksperti, kā arī britu militārais izlūkdienests.

Konteinerkuģis “Lady R” kravu pārvadājumus no Ziemeļkorejas veica līdz oktobra beigām, pēc tam tas tika nogādāts Vladivostokā. 16. janvārī šis kuģis ieguva sertifikātu bīstamu kravu veikšanai un Radžinas ostā pienāca 4. februārī. Pēc tam, 12. februārī Radžinas ostā pienāca “Maija 1”, bet kopš tā laika vairs nav fiksēts neviens gadījums, kad Krievijas kuģi būtu veikuši reisus uz Radžinu.

Tāpat arī Ziemeļkorejas reģionos nav fiksēta aktivitāte dzelzceļa pārvadājumos. No “Lady R” un “Maija 1” izkrautie konteineri jau vairākas nedēļas atrodas Radžinas ostā.

“Var pieļaut, ka šie konteineri ir tukši, un tos vienkārši nav jēgas piegādāt kādam mērķim Ziemeļkorejā,” spriež “NK Pro” eksperti. Viņi arī nevar pateikt, kādi ir iemesli kravu pārvadājumu apturēšanai.

Tiek gan izteikti vairāki pieņēmumi. Viens no tiem – Ziemeļkoreja nespēj laikus apmierināt pieprasījumus no Krievijas, un korejiešu rūpnīcas nespēj saražot pietiekami daudz munīcijas. Tāpat netiek izslēgtas problēmas loģistikā. Tāpat nevar izslēgt, ka ieroči tiek pārvadāti uz Krieviju ar gaisa vai dzelzceļa transportu, izmantojot abu valstu kopējo robežu.

Kas attiecas uz kuģiem, kuriem iepriekš tika noteiktas sankcijas, tie pašlaik neatrodas ne Dunajā, ne arī Vostočnijas ostā. “Lady R”, “Maija 1” un “Marija” 27. februārī bija noenkuroti Vladivostokā, bet “Angara” atrodas Ķīnā – kuģa automātiskās identifikācijas sistēma rāda, ka kuģis atrodas Džedzjanā, kur, iespējams, kuģis tiek remontēts.

Rudenī ASV paziņoja, ka Ziemeļkoreja Krievijai piegādājusi vienu miljonu lādiņu. Janvārī “Bloomberg” ziņoja par diviem miljoniem lādiņu un atsevišķām ballistiskajām raķetēm. Ziemeļkoreja Krievijai nosūtījusi vairāk nekā 6000 konteineru, kuros atradās vairāk nekā trīs miljoni 152 milimetru lādiņu, nesen paziņojis Dienvidkorejas aizsardzības ministrs Sins Voks Siks.

Komentāri (5)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu