"Rimi": pieprasījums pēc nocenotās pārtikas pērn būtiski pieaudzis (5)

TVNET | FINANCENET
CopyLinkedIn Draugiem X
Nocenota pārtika "Rimi" veikalā. Ilustratīvs attēls.
Nocenota pārtika "Rimi" veikalā. Ilustratīvs attēls. Foto: Publicitātes foto/"Rimi"

Aizvadītajā gadā mazumtirgotāja "Rimi" veikalos visā Latvijā pārdoti vairāk nekā 2000 tonnu pārtikas produktu ar pēdējās dienas derīguma termiņu. Gada laikā pieprasījums pēc šiem produktiem palielinājies četras reizes, atklāj mazumtirgotāja pārstāvji.

Par šīs produktu kategorijas augošo popularitāti liecina arī "Rimi Baltic" un pētījumu kompānijas "Norstat Latvija" veiktās aptaujas rezultāti – 

gandrīz puse jeb 49% aptaujāto Latvijas iedzīvotāju norādījuši, ka iegādājas preces ar pēdējo dienu termiņu.

Šāda tendence novērojama arī kaimiņvalstīs: 63% aptaujāto igauņu pauduši, ka mēdz iegādāties preces ar pēdējo dienu termiņu, bet Lietuvā – 44% respondentu. 

Turklāt, salīdzinot ar 2022. gadu, ceturtdaļa aptaujāto Baltijas valstu iedzīvotāju pārtikas produktus ar pēdējo dienu derīguma termiņu pērn izvēlējušies biežāk.

2023. gada laikā pircēji "Rimi" veikalos visā Latvijā iegādājušies vairāk nekā 2000 tonnu pārtikas produktu ar pēdējo dienu termiņu. Visaktīvāk šādi iepirkušies Rīgas, Liepājas, Daugavpils, Jelgavas, Ventspils un citu lielo pilsētu iedzīvotāji.

Latvijā pircēji visbiežāk iegādājušies maizi, svaigo gaļu, "Rimi" gatavoto produkciju, svaigu gaļu, piena produktus un gaļas izstrādājumus ar pēdējo dienu termiņu, ietaupot līdz 50% no produktu ikdienas cenas. Kopumā Baltijas valstu iedzīvotāju iecienītākie nocenotie produkti ir līdzīgi: Igaunijā pirktāko nocenoto produktu klāstā ar pēdējo dienu termiņu ir arī dārzeņi, savukārt Lietuvā – augļi un ogas.

"Rimi Latvia" pārstāvji, komentējot aptaujas rezultātus, norāda, ka pārtikas iegāde ir galvenā ikdienas tēriņu pozīcija, kurā iedzīvotāji aktīvi cenšas samazināt savus izdevumus.

"Pērn pieprasījums pēc pārtikas precēm ar pēdējo dienu termiņu ik mēnesi stabili auga, veicinot arī piedāvājuma paplašināšanu mūsu veikalos," stāsta "Rimi Latvia" sabiedrisko attiecību vadītāja Inga Bite.

Piemēram, salīdzinot ar 2023. gada janvāri, decembrī pieprasījums pēc nocenotās "Rimi" gatavotās produkcijas palielinājies sešas reizes, piena produkti pirkti piecas reizes vairāk, tāpat arī pieprasījums pēc maizes ir trīskāršojies.

"Salīdzinājumam – Latvijā aizvadītā gada janvārī pārdevām 58 tonnas pārtikas preču ar pēdējo dienu termiņu, bet decembrī to apjoms sasniedza jau vairāk nekā 235 tonnas," atklāj Bite.

Viņa atzīmē, ka pircēji, iegādājoties šādus produktus, ne vien ietaupa līdzekļus, bet arī īsteno ilgtspējīgu pieeju savu maltīšu pagatavošanā. Turklāt tādējādi tiek veicināta atbildīgu paradumu veidošanās un rezultātā var izvairīties no tūkstošiem tonnu pārtikas atkritumu radīšanas.

"Rimi Baltic" un "Norstat Latvija" 2024. gada janvārī veiktajā aptaujā par Baltijas iedzīvotāju ikdienas tēriņiem un taupīšanas paradumiem piedalījās kopumā 3011 respondenti no Latvijas, Lietuvas un Igaunijas vecumā no 18 līdz 74 gadiem.

Uzziņai: 

"Rimi Latvia" 2022.gadā strādāja ar 1,028 miljardu eiro apgrozījumu un 27,49 miljonu eiro peļņu. Kompānija "Rimi Latvia" reģistrēta 1992.gada janvārī, un tās vienīgais īpašnieks ir Zviedrijā reģistrētais uzņēmums "Rimi Baltic".

Komentāri (5)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu