/nginx/o/2025/05/15/16845332t1hc7f1.jpg)
Vai iespējams vienlaikus ieraudzīt pagātni un tagadni vienā attēlā? Latvijā tapušās grāmatas pierāda, ka tas ne tikai ir iespējams, bet arī rada lielu pircēju atsaucību.
Vizītkarte
- Dibināts 2015. gadā
- Uzņēmuma apgrozījums 2024. gadā – 73 993 EUR
- Pastaigas.lv ir vēsturiskā mantojuma saglabāšanas, apkopošanas un popularizēšanas uzņēmums, kas nodarbojas ar vēsturisku grāmatu un fotoalbumu izdošanu
- Līdz šim izdotas trīs grāmatas par Liepāju un viena par Rīgu
- “Pastaiga par skaisto Rīgu” – pirmā grāmata pasaulē, kurā ar papildinātās realitātes lietotni var redzēt, kā vēsturiskas vietas izskatās mūsdienās
- “Pastaiga par skaisto Rīgu” kļuva par 2024. gada 11. pārdotāko grāmatu “Jāņa Rozes” grāmatnīcās
- Šobrīd top ceturtā grāmata, tā būs veltīta Jūrmalai
/nginx/o/2025/05/15/16845331t1hea36.jpg)
Pašiem atklājums – pirmās grāmatas pasaulē
Pastaigas.lv radītais fotoalbums “Pastaiga pa skaisto Rīgu” bija otrais šajā sērijā (pirmā tapa grāmata par Liepāju) un arī pirmais pasaulē, kurā ar papildināto realitāti jeb “augmented reality” apvienoti vēsturiski un mūsdienu foto, kā arī video. Kā stāsta Kaspars Migla, paši sākumā esot izmeklējušies visos iespējamos resursos, vai šīs grāmatas var saukt par “pirmajām pasaulē”. Un kā izrādījies, šī tiešām ir unikāla ideja.
Doma pavisam vienkārša – caur telefonu aplūkojot vēsturiskās fotogrāfijas, ir redzams, kā šīs konkrētās vietas izskatās mūsdienās. Tas iespējams, lejupielādējot mobilo lietotni, kas katram albumam veidota atsevišķi. Ideja izstrādāta sadarbībā ar Digitālo inovāciju parku. Pateicoties Latvijas Nacionālajam arhīvam un Rīgas vēstures un kuģniecības muzejam, Rīgas albumam pievienoti arī arhīvu video. Vēsturiskie skati iegūst jaunu dimensiju, kad ieraugām tos kustīgus kopā ar tā laika cilvēkiem, viņu apģērbiem un paradumiem.
“Veidojas tāda kā maģija, kad cilvēks redz, kā šīs vietas pārvēršas. Citi pat iespiedzas vai apraudas – sajūsma ir patiešām liela,” stāsta Kaspars Migla. “Interesanti arī vērot, ka cilvēki netic, ka mēs esam pirmie, kam ienācis prātā radīt šādus albumus.”
/nginx/o/2025/05/15/16845334t1hb725.jpg)
Biznesam svarīgi atrast savu nišu
Grāmatnīcas “Jānis Roze” 2024. gada visvairāk pirktāko grāmatu sarakstā "Pastaiga pa skaisto Rīgu" ierindojusies augstajā vienpadsmitajā vietā. Specializētam izdevumam tas ir ievērojams sasniegums, kas apliecina pieaugošo sabiedrības interesi par Latvijas vēsturi. Kaspars Migla stāsta, ka pašiem par pārsteigumu fotoalbumi iekarojuši visai stabilu nišu – daudzi šīs grāmatas iegādājas kā dāvanas gan tuviniekiem, gan kā korporatīvās dāvanas uzņēmumiem. Albumi ir kvalitatīvi, cena pieejama, turklāt papildinātā realitāte kalpo kā pievienotā vērtība. Atjautīgi, ka albumi tapuši kā biznesa produkts bez derīguma termiņa.
Pirmkārt, vēsturiski attēli ar laiku iegūst arvien lielāku vērtību. Otrkārt, papildinātās realitātes risinājums paredz, ka tam pievienotos mūsdienu foto iespējams atjaunināt. “Kas ir nodrukāts grāmatā, tas paliek uz mūžu,” skaidro K. Migla. “Savukārt lietotnē mēs ar laiku varam pievienot jaunus attēlus, lai cilvēki redzētu visaktuālākos mūsdienu foto.
”Pastaigas.lv nedomā snaust uz lauriem, un šobrīd top nākamā grāmata – "Pastaiga pa skaisto Jūrmalu". “Es domāju, ka visas Latvijas pilsētas ir pelnījušas šādus fotoalbumus,” piebilst K. Migla.
/nginx/o/2025/05/15/16845335t1h0057.jpg)
Pastaigas.lv ar Tele2 sadarbojas kopš dibināšanas brīža, tātad jau desmit gadu. Tā kā ikdienā Pastaigas.lv klientiem nepieciešams lejupielādēt lietotni, lai apskatītu grāmatu, Pastaigas.lv darbinieki jo īpaši novērtē ātro Tele2 internetu un plašo pārklājumu. Taču lielākais iemesls tam, ka sadarbība izveidojusies tik veiksmīga, ir Tele2 klientu serviss.
Kaspars to jo īpaši novērtēja, kad uz brīdi bija aizgājis no Tele2, – tikai tad spējuši tā pa īstam apzināties Tele2 sniegtās iespējas un priekšrocības. Ar vistuvākās – Liepājas Biznesa nodaļas – darbiniekiem izveidojušās īpaši draudzīgas attiecības. “Liepājā par mums rūpējas biznesa klientu vadītājs Mārtiņš Liepiņš, kurš šajā amatā ir savā īstajā vietā, ar pieredzi, zināšanām un erudīciju atrisinot visus jautājumus,” stāsta K. Migla un iesaka arī citiem uzņēmumiem izmēģināt Tele2 pakalpojumus, kas pielāgojas katra biznesa unikālajām vajadzībām.